اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان البرز:

توانمندسازی مددجویان مهم‌ترین اولویت کمیته امداد خمینی (ره) است

خبرگزاری فارس: مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان البرز گفت: توانمندسازی مددجویان مهم‌ترین اولویت کمیته امداد خمینی (ره) است.

توانمندسازی مددجویان مهم‌ترین اولویت کمیته امداد خمینی (ره) است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، علی سالارکیا ظهر امروز در نشست مطبوعاتی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با تمهیدات اندیشیده شده و ارائه خدمات‌دهی به مددجویان تلاش خود را به منظور ارتقای توانمندسازی مددجویان این استان دو چندان کرده و سعی خواهیم کرد این افراد را به مرحله عادی زندگی برگردانیم.

وی ادامه داد: سال گذشته اولویت ما در بحث اشتغال بود که موفق شدیم 10 هزار فرصت شغلی که سهم استان البرز بود را با موفقیت پشت سر بگذاریم.

این مسئول با اشاره به این که 21 هزار خانوار زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) استان البرز هستند، افزود: استان البرز توانسته در بحث ارائه کمک‌های مردمی رتبه اول کشوری را کسب کند.

سالارکیا تأکید کرد: با توجه به آمارهای موجود بیش از 70 درصد هزینه‌های مددجویان از طریق کمک‌های مردمی در البرز تأمین می‌شود که این نشان‌دهنده نوعدوست بودن مردم این استان است.

وی ادامه داد: در ماه مبارک رمضان سال گذشته بیش از 12 هزار حامی را جذب کرده و در حوزه اکرام موفق شدیم گردش مالی نزدیک به 5 میلیارد تومان داشته باشیم.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان البرز اظهار داشت: همچنین سال گذشته موفق شدیم 1400 زوج را به خانه بخت ببریم.

سالارکیا در ادامه سخنان خود از حمایت نزدیک به 200 بیمار خاص در این استان خبر داد و گفت: کمیته امداد امام خمینی (ره) البرز 200 بیمار خاص را زیر پوششی خود دارد و هزینه‌های درمانی آنان را باضافه سبد خاص تأمین می‌کند.

این مسئول با اشاره به این که این نهاد هم اکنون با 150 مرکز درمانی قرارداد دارد افزود: سال گذشته 35 میلیارد ریال در این حوزه هزینه شد.

بازار عرضه تولیدات مددجویان ایجاد می‌شود

سالارکیا در ادامه سخنان خود از ایجاد بازار عرضه تولیدات مددجویان در مسکن مهر ماهدشت خبر داد و گفت: اقدام ایجاد این بازار در ماهدشت انجام شده است که در این بازار محصولات مددجویان اعم از صنایع دستی و ... عرضه خواهد شد.

این مسئول در ادامه همچنین اجرای طرح حج فقرا در این استان اشاره و تأکید کرد: اجرای این طرح توانسته سهم بزرگی را در خدمات‌دهی به مددجویان ارائه کند.

سالارکیا با اعلام اینکه برخی از مددجویان با توجه به کهولت سن هنوز نتوانسته‌اند به مشهد مقدس سفر کنند، افزود: با اجرای این طرح این مددجویان به مشهدالرضا اعزام شده که سفری معنوی برای آنان محسوب می‌شود.

وی در پایان با اشاره به اینکه سال گذشته با اجرای این طرح یک‌هزار نفر از مددجویان برای بار نخست به مشهد اعزام شدند از خیران خواست تا با حمایت و کمک گامی مهم در جهت اجرای مجدد این طرح کنند.

انتهای پیام/آ10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول