اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر ستاد زکات کشور:

عدم توجه به مذهب و دین در جذب مددجویان /650 هزار مددجوی کمیته امداد اهل سنت هستند

خبرگزاری فارس: دبیر ستاد زکات کشور گفت: 652 هزار نفر از جمعیت 4 میلیون نفری مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) اهل سنت هستند.

عدم توجه به مذهب و دین در جذب مددجویان /650 هزار مددجوی کمیته امداد اهل سنت هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، حسین نبی‌لو ظهر امروز در دومین روز از نشست تخصصی علمای اهل سنت هشت استان کشور در مریوان اظهار کرد: ماهیت کمیته امداد امام خمینی(ره) خدمت به نیازمندان بدون توجه به گرایش سیاسی، مذهب، دین و موارد دیگر است و در راستای خدمت صادقانه به اقشار مختلف حرکت می‌کند.

به گفته وی، در بحث خدمات‌رسانی در این نهاد مقدس شیعه و سنی ملاک نبوده و مهم‌ترین هدفش رفع مشکل و باز کردن گره از سر راه مسلمان و حتی غیرمسلمان است.

وی خاطرنشان کرد: خدمات ارزشمند این نهاد در راستای رفع چهره محرومیت به ویژه در نقاط محروم و دور افتاده کاملا قابل لمس و مشهود است.

وی با بیان اینکه کمیته امداد امام خمینی(ره) به تنهایی نمی‌تواند به تنهایی در بحث ریشه‌کن کردن فقر عمل کند، افزود: هدف این نهاد سازماندهی کمک‌های مردمی با محوریت علما و روحانیون در راستای رفع نیازهای محرومین است.

وی خاطرنشان کرد: کمیته امداد امام خمینی(ره) سعی دارد با محوریت قرار دادن مساجد در بحث زکات و دیگر کمک‌های مردمی آنها را در کوتاه‌ترین زمان با توجه به اصول مذهبی و فقیهی هر منطقه در بهترین راه ممکن هزینه کند.

به گفته وی، اگر کمک‌های مردمی به ویژه زکات به سمت مسجد هدایت شود می‌تواند اثرگذاری بیشتری داشته باشد.

وی با بیان اینکه مدیریت صحیح جمع‌آوری و هزینه‌کرد کمک‌های مردمی در درون مساجد می‌تواند نتایج بسیار مثبتی در راستای رفع مشکلات و نیازهای بیش از پیش محرومین و نیازمندان جامعه باشد.

رئیس ستاد زکات خاطرنشان کرد: جمع‌آوری و معادل‌سازی زکات در سطح کشور و صرف آن در حوزه‌های مختلف به ویژه توسعه و ترویج امورات دینی گام ارزشمندی در راستای مقابله با هجمه‌های نرم و فکری دشمنان خواهد بود.

نبی‌‌لو با بیان اینکه بازگشت جایگاه واقعی روحانیون در بین مردم از دیگر اهداف امداد در راستای اجرای طرح مسجدمحوری در سطح مساجد کشور است، افزود: امروزه که دشمنان در قالب شبکه‌های مختلف اینترنتی سعی در تضعیف جایگاه روحانیون دارند باید برای مقابله با این هجمه دشمن چاره‌اندیشی و کارهای اساسی صورت گیرد.

به گفته وی، کمیته امداد سعی دارد با محوریت قراردادن روحانیون و ائمه جمعه و جماعت سازماندهی‌تر از گذشته در زمینه رفع نیازهای مختلف نیازمندان جامعه گام بردارد.

وی با بیان اینکه امروز خدمات گسترده‌ای در این نهاد مقدس در قالب‌های مختلف همچون ساخت مسکن، ایجاد اشتغال، ازدواج و در کل توانمندسازی مددجویان در کمیته امداد امام(ره) ارائه می‌شود، اضافه کرد: انجام و اجرای اینگونه اقدامات نیازمند کمک‌های مالی و فکری است که باید بر اساس اصول فقهی هر منطقه‌ای تعریف و اجرایی شود.

وی تصریح کرد: هدف اصلی کمیته امداد هدایت امکانات این نهاد و موسسات خیریه به سمت مساجد و هزینه آن با محوریت مسجد است.

دبیر ستاد زکات کشور خاطرنشان کرد: قطعا مدیریت صحیح زکات و معادل‌سازی آن توسط دولت می‌تواند اثرات بهتری در رفع نیازهای اساسی نیازمندان جامعه باشد.

نبی‌لو در ادامه با اشاره به اختصاص مبلغی از زکات به بحث ساخت مراکز و مدارس علوم دینی، افزود: هدف اصلی ستاد زکات از این مهم نظارت حکومتی بر کار مراکز علوم دینی نبوده بلکه با هدف تقویت مسائل دینی و مقابله با توطئه‌های شبانه‌روزی دشمنان که سعی در تضعیف پایه‌های اسلام و حذف ارزش‌های دینی دارند صورت می‌گیرد.

وی خواستار ارائه راهکارها و نظرت علمای اهل سنت در زمینه نحوه جمع‌آوری و هزینه‌کرد زکات شد و افزود: ارائه ایده‌ها و نظرات علمی و قابل اجرا در این زمینه می‌تواند ما را در رسیدن به اهداف یاری بخشد.

گفتنی است؛ کارگروه تخصصی زکات با حضور علمای اهل سنت کشور به مدت دو روز در استان کردستان شهرستان مریوان در حال برگزاری است.

انتهای پیام/صا10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول