اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در خراسان‌شمالی

2200 زو‌ج‌ زیرپوشش کمیته امداد جهیزیه دریافت می‌کنند

خبرگزاری فارس: معاون حمایت و سلامت کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان‌شمالی گفت: 2200 زو‌ج‌ زیرپوشش کمیته امداد در خراسان‌شمالی جهیزیه دریافت می‌کنند.

2200 زو‌ج‌ زیرپوشش کمیته امداد جهیزیه دریافت می‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی اداره کل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان‌شمالی، محمد بلوچی اظهار کرد: اعتباری بالغ بر 22 میلیارد ریال  نیاز است تا برای اهدای جهیزیه این افراد هزینه شود.

وی افزود: این اعتبارات هنوز از محل اعتبارات دولتی تأمین نشده است ولی به محض تأمین آن در اولین فرصت برای اهدای جهیزیه و هدیه ازدواج نوعروسان و تازه دامادها اقدام می‌شود.

بلوچی سقف اهدایی هدیه ازدواج به تازه دامادها را چهار میلیون ریال و جهیزیه نوعروسان را 10 میلیون ریال عنوان کرد و گفت: در صورت تأمین اعتبار جهیزیه،  زوجین با دریافت آن سریع‌تر به خانه بخت می‌روند و زندگی مشترک ساده و سالم خود را آغاز می‌کنند .

وی تصریح کرد: این هدایا اگر تأمین شود به صورت غیرنقدی در قالب کارت هدیه در اختیار افراد قرار می‌گیرد تا از این طریق بتوانند وسایل مورد نیاز زندگی را خود تهیه کنند.

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان‌شمالی گفت: تشویق و ترغیب جوانان به امر ازدواج یکی از سنت‌هایی است که از امامان معصوم به ما ارث رسیده است.

وی اظهار کرد:  بنابراین کمیته امداد در راستای احیاء سنت حسنه ازدواج در بین جوانان، تشکیل خانواده‌های سالم، ساده زیستی و برای جلوگیری از آسیب‌های موجود در جامعه کمک جهیزیه را در اولویت برنامه‌های خود قرار داده است.

بلوچی تصریح کرد: کمیته امداد علاوه بر اهدای جهیزیه به زوجین به برگزاری دوره آموزش خانواده و انجام مشاوره‌های ازدواج آنان توجه دارد به طوری که همه افراد زیر پوشش قبل از دریافت جهیزیه باید از دوره آموزش خانواده و مشاوره‌های ازدواج توسط  کارشناسان کمیته امداد برخوردار شوند.

وی با بیان اینکه در سال گذشته هزار و 570 سری جهیزیه با اعتبار 19 میلیارد و 777 میلیون ریال به زوجین زیرپوشش این نهاد جهیزیه و هدیه ازدواج اهداء شد، گفت: امید است امسال نیز با حمایت‌های مالی مسئولان دولت و خیران استان بتوان کمک  شایانی در این زمینه به زوجین کرد تا از این طریق بتوان زندگی سالم را در بین آنان ترویج داد.

انتهای پیام/خ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول