اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به سبب اختصاص نیافتن اعتبارات

آزمایشگاه مرجع استانداردهای ساختمانی در خراسان‌رضوی ایجاد نشده است

خبرگزاری فارس: مدیر کل استاندارد خراسان‌رضوی گفت: در آیین‌نامه نظارت و استانداردهای ساختمانی آمده است که هر یک از استان‌ها آزمایشگاه مرجعی را تاسیس کنند که این امر به دلیل اختصاص نیافتن اعتبارات در این استان اجرا نشده است.

آزمایشگاه مرجع استانداردهای ساختمانی در خراسان‌رضوی ایجاد نشده است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، مسعود اصغریان در دومین روز همایش هم‌اندیشی انجمن‌ها و تشکل‌های صنفی و صنعتی که در محل ساختمان ساپکو مشهد مقدس برگزار شده بود، اظهار کرد: طبق ماده هشت در برخی از استان‌ها که کنترل مصالح به صورت محدود انجام می‌شود مهندس ناظر موظف است در زمان صدور پروانه پایان کار ابتدا نشان استاندارد مصالح به کار رفته را تایید کرده و سپس پروانه ساختمانی را صادر کند.

مدیر کل استاندارد و تحقیقات صنعتی خراسان‌رضوی گفت: یکی از محورهای اصلی این همایش بررسی اجرای آئین‌نامه نظارت و استانداردهای ساختمانی بوده که در این آیین‌نامه وظایفی به سازمان صنعت، معدن و تجارت واگذار شده است.

وی افزود: در این آیین‌نامه وظایفی تعیین شده است که از جمله می‌توان به احضار کردن واحدهای که دارای نشان استاندارد یا واحدهای که مصالح ساختمانی را در سطح استان خراسان‌رضوی تولید می‌کنند، اشاره کرد.

اصغریان تاکید کرد: در ماده 3 این آیین‌نامه از سوی سازمان مدیریت برنامه‌ریزی آمده است که هر یک از استان‌ها آزمایشگاه مرجعی را تاسیس کنند که این اقدام هنوز صورت نگرفته است چرا که اعتباراتی اختصاص داده نشده است. 

وی ادامه داد: هر چند که در تفاهمنامه‌ای که با ستاد بحران استان باز هم بر تاسیس چنین آزمایشگاهی در خراسان‌رضوی تاکید شد که امیدواریم این امر تحقق پیدا کند.

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی خراسان‌رضوی افزود: ما تاکنون به 130 آزمایشگاه مجوز همکاری دادیم که از این تعداد 23 آزمایشگاه در صنعت ساختمان فعال هستند.

وی ادامه داد: همچنین از علاقه‌مندان برای سرمایه‌گذاری در این امر استقبال می‌کنیم و در این راستا آمادگی صدور مجوز برای تاسیس را داریم.

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی خراسان‌رضوی گفت: طبق ماده هشت در برخی از استان‌ها که کنترل مصالح به صورت  محدود انجام می‌شود مهندس ناظر موظف است در زمان صدور پروانه پایان کار ابتدا نشان استاندارد مصالح به کار رفته را تایید کرده و سپس پروانه ساختمانی را صادر کند.

انتهای پیام/ح20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول