اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی حوزه هنری خراسان‌رضوی خبر داد

افتتاح ساختمان جدید سینما هویزه مشهد در هفته دولت

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی هنری حوزه هنری خراسان‌رضوی گفت: ساختمان جدید پردیس سینمایی هویزه، در هفته دولت افتتاح می‌شود.

افتتاح ساختمان جدید سینما هویزه مشهد در هفته دولت

ابراهیم زره‌ساز صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار کرد: اساس کار حوزه هنری خراسان‌رضوی در سال جاری، افزایش و بهبود تولیدات در بخش‌هایی مانند خوش‌نویسی، عکس، کاریکاتور و گرافیک است و تلاش می‌کنیم تولیدات این عرصه‌ها را برای شرکت در جشنواره‌های مختلف، معرفی کنیم.

معاون فرهنگی هنری حوزه هنری خراسان‌رضوی ادامه داد: از اقدامات دیگر حوزه هنری خراسان‌رضوی در سال‌ جاری باید به فعالیت‌های مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه اشاره کرد که شامل کارگاه قصه‌نویس، رمان و ادبیات پایداری است و در بیشتر ایام هفته نیز کارگاه‌های نقد و بررسی داستان برگزار می‌شود.

زره‌ساز افزود: از زمان راه‌اندازی شدن سایت بوطیقا، داستان‌نویسانی که با حوزه هنری در ارتباط هستند، می‌توانند با تولید کنندگان داستان‌های کوتاه در سراسر دنیا در ارتباط باشند و از طرف دیگر، تولیدات خود آنها نیز در نشریه تاک، چاپ می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در عرصه هنرهای تصویری نیز، تولید دو فیلم در دستور کار سال جاری است که یکی از آنها آماده شده و فیلم دیگر نیز، در مراحل پایانی تدوین است.

معاون فرهنگی هنری حوزه هنری خراسان‌رضوی یادآور شد: فیلم‌های کوتاه و 100 ثانیه‌ای نیز از دیگر فعالیت‌های حوزه هنری خراسان‌رضوی در سال جاری است و در کنار آن، تلاش می‌کنیم تا کارگاه‌های نقد و بررسی فیلم را نیز با جدیت دنبال کنیم.

زره‌ساز با اشاره به فعالیت‌های انجام‌ شده در عرصه تئاتر گفت: شورای نمایشنامه‌نویسی حوزه هنری خراسان‌رضوی، از ابتدای سال جاری با حضور علاقه‌مندان این عرصه، آغاز به‌ کار کرده و در طول هفته، با برگزاری جلساتی متعدد آثار یکدیگر را نقد می‌کنند و به‌ فضل الهی، تا 6 ماه آینده، نمایشنامه‌های بسیار خوبی از دل این جلسات، به جامعه تئاتر مشهد، ارائه می‌شود.

وی گفت: راه‌اندازی پاتوق هنرمندان تئاتر، یکی دیگر از برنامه‌هایی است که حوزه هنری خراسان‌رضوی با جدیت آن را دنبال می‌کند.

زره‌ساز تاکید کرد: در جشنواره‌ای که در ابتدای سال جاری در انگلستان در زمینه تئاتر دانشجویی انجام شد، حوزه هنری خراسان‌رضوی، کاری را با محوریت امام هشتم به این جشنواره ارسال کرد که با استقبال مخاطبان رو به رو و در پایان نیز حائز رتبه جالب توجهی شد.

وی با اشاره به مراحل پایانی ساخت پردیس سینمایی هویزه مشهد اذعان داشت: این پروژه از پیشرفت فیزیکی بسیار خوبی برخوردار است و طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده در شهریورماه سال جاری و هم‌زمان با هفته دولت افتتاح می‌شود.

معاون فرهنگی هنری حوزه هنری خراسان‌رضوی با اشاره به ضرورت تولید آثار در زمینه نهادینه‌سازی رزق حلال، تصریح کرد: در این عرصه نیز، به دنبال آن هستیم که با همکاری استانداری خراسان‌رضوی، کاری ملی و بنیادین انجام دهیم.

انتهای پیام/ح20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول