اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی مراسمی

عملیات عمرانی ساختمان آموزشی بالینی کاشان آغاز شد

خبرگزاری فارس: عملیات عمرانی ساختمان مجتمع آموزشی و بالینی مرحومه زهرا فرقانی طی مراسمی با حضور مدیران آموزشی وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی آغاز شد.

عملیات عمرانی ساختمان آموزشی بالینی کاشان آغاز شد

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، مدیرعامل مجمع خیرین سلامت دانشگاه علوم پزشکی کاشان بعدازظهر امروز در این مراسم اظهار داشت: ساختمان مجتمع آموزشی و بالینی مرحومه زهرا فرقانی با 2 هزار و یکصد مترمربع زیربنا شامل سالن‌های آموزش مهارت‌های بالینی، کلاس‌های آموزشی و بخش اداری است.

حسین نیک‌زاد اعتبار مورد نیاز این پروژه را 18 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: 50 درصد از این مبلغ توسط خیرین سلامت و بقیه نیز توسط دانشگاه علوم پزشکی شهرستان کاشان تأمین می‌شود.

مدیرعامل مجمع خیرین سلامت دانشگاه علوم پزشکی کاشان یادآور شد: مجتمع آموزشی و بالینی به پاس خدمات زنده ‌یاد زهرا فرقانی به نام مجتمع آموزشی و بالینی زهرا فرقانی نامگذاری شده است.

این مسئول در ادامه با اشاره به سابقه انجام امور خیران در حوزه بهداشت و درمان کاشان از سال 1317 بیان داشت: مجمع خیرین دانشگاه علوم پزشکی کاشان فعالیت خود را از سال 1384 به صورت رسمی آغاز کرد.

به گفته وی بیمارستان نقوی توسط زنده‌یاد حاج محمدصادق نقوی به عنوان نخستین مرکز خیرساز درمانی شهرستان کاشان احداث شد و در سال 1328 نیز با احداث بیمارستان اخوان توسط زنده‌یاد حاج علی‌اکبر اخوان ادامه یافت.

نیک‌زاد، احداث زایشگاه کاشان در سال 1337 توسط زنده‌یاد حاج محمود فقیهی نراقی، بیمارستان متینی در سال 1341 توسط زنده‌یاد حاج تقی متینی و زایشگاه شبیه‌خوانی در سال 1356 توسط زنده‌یاد حاج محمد فقیهی‌نراقی را از دیگر اقدامات خیرین این منطقه تا قبل از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی برشمرد.

این مسئول افزود: این روند پس از پیروزی انقلاب با تأسیس دانشگاه علوم پزشکی در سال 1365 و بهره‌برداری از 44 مرکز درمانی و بهداشتی و سه مرکز آموزشی سرعت و شتاب بیشتری گرفت.

وی همچنین فراهم آمدن شناسایی و ساماندهی خیرین سلامت کشور و برنامه‌ریزی برای بهره‌گیری صحیح از کمک‌ها، مشارکت‌های مردمی و هدایت کمک‌‌ها به اولویت‌های ملی در حوزه سلامت را از مهم‌ترین اهداف مجمع خیرین سلامت دانشگاه علوم پزشکی کاشان نام برد.

انتهای پیام/ن20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول