اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر دبیرخانه نوآوران مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن خبر داد

اعطای تسهیلات به طرح‌های نوآورانه ساختمان

خبرگزاری فارس: مدیر دبیرخانه نوآوران مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن گفت: این مرکز به طرح‌های نوآورانه ساختمان و مسکن تا سقف 50 میلیون ریال برای نمونه‌سازی تسهیلات بلاعوض اعطا می‌کند.

اعطای تسهیلات به طرح‌های نوآورانه ساختمان

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی پارک علم و فناوری قم، سید احسان واعظی در بازدید از پارک علم و فناوری قم با تأسف از اینکه تاثیر معنویت در ساخت و ساز کشور کمرنگ شده است، گفت: ما در گذشته الگوساز معماری دنیا بودیم و طرح‌های اسلامی جایگاه ویژه‌ای در ساخت و ساز کشورهای غربی داشت.

وی با تاکید بر اینکه به دنبال ایجاد محصول هستیم افزود: این دبیرخانه طی دو سال گذشته به کشف، شناسایی و حمایت از نخبگان و پژوهشگران حوزه راه و ساختمان پرداخته و در شهرهای مختلف از طریق مراکز تحقیقاتی، دانشگاه‌ها، پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد به صاحبان ایده در حد نمونه‌سازی تسهیلات بلاعوض اعطا کرده است.

مدیر دبیرخانه نوآوران مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن کشور به مراحل حمایتی این مرکز اشاره کرد و گفت: سقف تسهیلات ما حدود 50 میلیون ریال است که طی پنج فاز کاری و به نسبت پیشرفت و ارائه گزارش متقاضی اعطا می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه کمک‌های این مرکز به نوآوران غیرمستقیم و در عین حال گسترده است یادآور شد: همراه و همگام هر مرکز و نهادی که ایده‌های نو به ما معرفی می‌کند، تلاش می‌کنیم که به صاحب ایده کمک کنیم تا به محصول برسد.

واعظی به مراحل حمایتی مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن کشور اشاره کرد و افزود: به یک طراح و صاحب ایده بعد از ارائه نمونه کمک می‌کنیم که طرح او عملیاتی و آزمایش شده و فرایند حقوقی و دریافت گواهی برای جهت استاندارد‌سازی وارد شود.

وی با تاکید بر اینکه طراحی‌های هنری معماری ایران بخش عظیمی از تمدن ملت ماست افزود: شهر قم و در رأس آن حوزه علمیه باید مرجع معنایی و محتوایی معماری ایران اسلامی باشد و در این راه پارک علم و فناوری از طریق مرکز رشد واحدهای فناور علوم انسانی باید رابط بین ایجاد فناوری و بهره‌گیری از ذخایر معنوی قم باشد.

انتهای پیام/ح30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول