اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار شوشتر خبر داد

جمع‌آوری 7000 مترمکعب نخاله ساختمانی در شوشتر

خبرگزاری فارس: شهردار شوشتر از جمع‌آوری بیش از 7 هزار مترمکعب نخاله ساختمانی در شهرستان شوشتر خبر داد و گفت: مردم در این باره همکاری ضعیفی دارند.

جمع‌آوری 7000 مترمکعب نخاله ساختمانی در شوشتر

به گزارش خبرگزاری فارس از شوشتر، آرش دُر عصر امروز در جلسه شورای اسلامی شهر شوشتر اظهار داشت: نخاله‌های ساختمانی بسیار زیادی در سطح معابر شهری وجود داشته است که در چند ماه گذشته با مشخص شدن مدفن‌های نخاله ساختمانی شهرداری تاحدی برای حذف این نخاله‌ها از سطح شهر شوشتر اقدام شده است.

وی افزود: در ماه‌های گذشته بیش از 7 هزار مترمکعب نخاله ساختمانی در مدفن‌های شهرداری توسط شهرداری دفن شده است و این آمار به جز نخاله‌هایی است که مردم در سطح شهرستان در این مدفن‌ها ریخته‌اند.

این مقام مسئول تأکید کرد: در روزهای آتی طرحی گسترده برای جمع‌آوری عوامل نازیبای موجود در شهر از طرف اجرائیات شهرداری اجرا می‌شود.

وی با اشاره به فرارسیدن ایام گرم سال گفت: لایروبی جوی‌های روباز سطح شهر شوشتر به مناسبت فرارسیدن فصل گرم سال و امکان شیوع بیماری‌های شایع در این فصل سال آغاز شده است و قرار است این مهم به صورت ضربتی انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: در روزهای نخست این طرح بیش از 30 کیلومتر از جوی‌های روباز سطح شهر شوشتر لایروبی و لجن‌برداری شده است.

شهردار شوشتر تاکید کرد: در شرایط کنونی مشکل تأمین آهک برای آهک پاشی جوی‌های شهر وجود دارد و در استان خوزستان کوره‌های آهک‌پزی فعالیت چندانی ندارند و این مهم معضلی برای شهرداری‌های سطح استان خوزستان شده است.

این مقام مسئول با اشاره به اتمام عملیات طراحی تقاطع غیرهمسطح شهرستان شوشتر گفت: طراحی طرح تقاطع غیرهمسطح شهرداری شوشتر در خیابان کمربندی شوشتر از طرف شرکت مهندسان مشاور هگزا به پایان رسیده است و طرح‌های پیشنهادی به شهرداری ارائه شده است.

وی افزود: در دفترچه طرح ارائه شده از طرف شرکت مهندسان مشاور هگزا چهار طرح یکی روگذر، دو زیرگذر و یک زیرگذر همراه با میدان طراحی شده است که این طرح‌ها به شورای اسلامی شهر برای اتخاذ تصمیم ارائه می‌شود و شهرداری منتظر اعلام نظر شورای اسلامی شهر است.

شهردار شوشتر تأکید کرد: در طرح‌های ارائه شده روگذر با اعتبار 92 میلیارد ریال و زیرگذر با 44 میلیارد ریال بیشترین و کمترین هزینه‌های ارائه شده از طرف شرکت مهندسان مشاور برای اجرای این طرح بزرگ عمرانی است.

وی افزود: در طرح‌های ارائه شده طول تقاطع از 560 متر طول با شیب چهار درصد وجود دارد تا 420 متر طول تقاطع زیرگذر با شیب 4.5 درصد که در این باره شورای اسلامی شهر باید بر اساس اولویت‌های شهری و منظر شهر یکی از طرح‌های ارائه شده را مصوب و برای اجرا به شهرداری شوشتر ابلاغ کند.

دُر با تاکید بر اینکه باید به منظر شهری در این باره دقت زیادی شود، افزود: باید تلاش کرد تا منظر شهری با احداث تقاطع غیر هم‌سطح به ویژه روگذر مخدوش نشود و به این دلیل باید کوشید تا تصویب این طرح در شورای اسلامی شهر با ظرافت ویژه‌ای انجام شود.

انتهای پیام/آ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول