اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سازمان صنعت و تجارت خراسان‌رضوی:

بانک اطلاعات از تشکل‌های اقتصادی صنعت و ساختمان ایجاد شود

خبرگزاری فارس: معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان‌رضوی خواستار ایجاد بانک اطلاعات از تشکل‌های اقتصادی در حوزه صنعت و ساختمان شد و گفت: وجود بانک اطلاعات از تشکل‌ها می‌تواند در حضور انجمن‌ها و تشکل‌های این صنف تاثیرگذار باشد.

بانک اطلاعات از تشکل‌های اقتصادی صنعت و ساختمان ایجاد شود

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، علی غفوری مقدم در دومین روز همایش هم‌اندیشی انجمن‌ها و تشکل‌های صنفی و صنعتی مرتبط با صنعت ساختمان که در محل تالار اجتماعات ساختمان ساپکو مشهد مقدس برگزار شد، اظهار داشت: یکی از برکات ادغام دو وزارتخانه بازرگانی و صنایع ایجاد هم افزایی و همسویی میان تشکل‌های حوزه‌های مختلف با حوزه صنعت و معدن و تجارت بود.

معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان‌رضوی با اشاره به فرایند تولید مصالح ساختمانی، افزود: در این حوزه تشکل‌هایی با نام و عناوین مختلف فعال بودند و حضور بسیار اثرگذاری داشتند که کنار این تشکل ما بخش حلقه توزیع را داریم که مکمل این بخش است و طبیعتاً یکی از اقدام این دو وزارتخانه هم افزایی و هم سویی است تا این دو مهم بوجود آید.

وی گفت: طبق تحقیقات و بررسی انجام شده در ارتباط با ظرفیت و توانمندی که در صنعت ساختمان وجود دارد خوشبختانه تنوع و قدمت و سابقه تولیدی و توزیع در حوزه ساختمان که یک نکته بسیار بارز در این حوزه است محقق شده است و به طور حتم این نشست می‌تواند در ایجاد هماهنگی بین این تشکل‌ها شروع مناسب و قدم ارزشمند باشد.        

غفوری مقدم در بحث ضرورت استفاده از توان تشکل، گفت: این فرهنگ در جامعه ما به‌عنوان یک ارزش پذیرفته شده است که بتوان از توان تشکل و انجمن‌ها و مجموعه‌های تخصصی که موضوعات را به صورت فنی، تخصصی دنبال می‌کنند، استفاده کرد. 

معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان‌رضوی ادامه داد: نقش‌‌های تصدی‌گری دولت به‌عنوان یک اصل در تمام وزارتخانه مطرح است که در این راستا این بحث نیز در وزارت صنعت و معدن تجارت این بحث با جدیت دنبال می‌شود.

غفوری مقدم اظهار کرد: ما در هفته گذشته همایش صنعت و معدن داشتیم که در آنجا به این موضوع  به صورت جدی تاکید شد که از ظرفیت‌های بخش تولید و تشکل‌های بخش تولید استفاده شود تا وظایف تصدی‌گری بخش دولت که قابل واگذاری به انجمن‌ها است اقدام شود و در حوزه ساختمان نیز چنین ظرفیت‌هایی وجود دارد که بتوان از این موضوع استفاده کرد.

معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان‌رضوی افزود: سیاست‌های کلی اصل 44 به همین موضوع تاکید دارد بنابراین استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی به‌عنوان یکی از موضوعات مهم مطرح است و امیدواریم به‌عنوان یکی از استان های پیش قدم در حوزه استفاده از توان بخش خصوصی باشیم.

غفوری مقدم در ارتباط با توانمندی‌های استان افزود: استان ما در اکثر موضوعات تشکل‌های تخصصی قوی دارد انجمن‌های که در حوزه‌های مختلف فعال هستند نه تنها جایگاه استانی قوی دارند بلکه اکثراً در بخش‌های تولید، توزیع دارای اسم و رسم هستند و این یک ظرفیت قوی نه تنها در حوزه و برش استانی است بلکه می‌توان در سطح ملی از این توانمندی و تجربه استفاده کرد.

معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان‌رضوی تاکید کرد: خراسان‌رضوی  یکی از قطب‌های صنعتی است و در حوزه تولید انواع مصالح ساختمانی در کشور پیشرو است.

مقدم اظهار کرد: ما در واقع یکی از استان‌های برجسته و تولید کننده بخش سیمان و فولاد هستیم که در تولید سیمان نزدیک به 8 درصد تولید سیمان در خراسان‌رضوی در کارخانه‌های فعلی صورت می‌گیرد که قطعاً این طرح توسعه پیدا خواهد کرد و حضور تشکل‌های صنفی و صنعتی در حوزه می‌تواند در ارتقا و شکوفا شدن این بخش کمک کنند تا خراسان‌رضوی جایگاه خود را بیشتر افزایش دهد.

وی در اشاره به حضور انجمن‌ها و تشکل‌های و صنوف و صنعت در حوزه تجارت خارجی افزود: ما در این بخش در استان دارای ظرفیت‌ها و قابلیت‌های خوبی هستیم و در این راستا صادرات مصالح ساختمانی، صادرات خدمات فنی و مهندسی از اولویت‌های صادراتی خراسان‌رضوی است.

معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان‌رضوی با اشاره به اهمیت ایجاد بانک اطلاعاتی افزود:‌ وجود بانک اطلاعات از تشکل‌های اقتصادی کشور در حوزه صنعت و ساختمان می‌تواند در حضور انجمن‌ها و تشکل‌های این صنف تاثیرگذار باشد البته در استان ما این اطلاعات وجود دارد که در این راستا و با ایجاد بانک اطلاعاتی برای همه فعالان این بخش بستر برای دسترسی و ارتباط موثر فعالان این حوزه فراهم می‌شود.

انتهای پیام/ح10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول