اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

6 شهریورماه همزمان با سراسر کشور

انتخابات نظام مهندسی ساختمان استان قم برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم از برگزاری انتخابات هیئت مدیره نظام مهندسی استان قم روز ششم شهریورماه خبر داد.

انتخابات نظام مهندسی ساختمان استان قم برگزار می‌شود

امین مقومی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم اظهار داشت: انتخابات اعضای هیئت مدیره نظام مهندسی ساختمان هر سه سال یک بار برگزار می‌شود که دوره ششم این انتخابات متفاوت از سال‌های گذشته است.

وی با بیان اینکه دوره ششم این انتخابات ششم شهریورماه برگزار خواهد شد گفت: مراحل ثبت‌نام از ابتدای اردیبهشت ماه آغاز شده که تا پایان مهلت ثبت‌نام 47 نفر ثبت‌نام کردند.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم تصریح کرد: 20 نفر در رشته عمران، 7 نفر در رشته معماری، 8 نفر در رشته برق، 6 نفر در رشته مکانیک، سه نفر در نقشه‌برداری، دو نفر در شهرسازی و یک نفر در ترافیک برای شرکت در انتخابات ششم نظام مهندسی ساختمان ثبت‌نام کردند که این تعداد نسبت به دوره قبل دو برابر شده است.

وی با بیان اینکه با توجه به تعداد اعضای نظام مهندسی استان در دوره پنجم هیئت مدیره 7 نفره بود ابراز کرد: طبق اصلاحیه آئین‌نامه اجرایی نظام مهندسی در استان‌هایی که بیش از دو هزار مهندس عضو باشند، اعضای هیئت مدیره 9 نفر خواهند بود که با توجه به این در انتخابات دوره ششم، از هر رشته یک نفر و از رشته عمران به دلیل جمعیت بیشتر آن سه نفر انتخاب خواهند شد.

مقومی دلایل استقبال از کاندیداتوری در هیئت مدیره را توجه به گسترش تعداد اعضا و مجموعه فعالیت‌های نظام مهندسی دانست و افزود: کسانی که مایل به خدمت‌رسانی به مردم هستند، می‌توانند از این فرصت پیش‌آمده نهایت استفاده را ببرند.

وی با اشاره به شرایط شرکت در انتخابات نظام مهندسی استان گفت: علاوه بر شرایط عمومی کاندیدا باید دارای پروانه اشتغال پایه دو و حداقل 10 سال سابقه کار باشد.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم با تاکید بر اینکه انتخابات تنها شامل اعضای هیئت مدیره می‌شود، عنوان کرد: بازرسان دو سال یک‌بار به انتخاب مجمع عمومی انتخاب می‌شوند که سال آینده انتخابات آنها برگزار خواهد شد.

وی سیاست‌گذاری‌های کلان، مدنظر قرار دادن اهداف قانون و برنامه‌ریزی کلان و شرکت در مجامع مختلف، ارتقای دانش فنی مهندسان، همکاری با مراجع کنترل ساختمان، نظارت بر حسن خدمات مهندسان، تنظیم رابطه بین کارفرمایان و دست‌اندرکاران ساختمان، ترویج اصول مهندسی و فرهنگ‌سازی و توسعه ارزش‌های اسلامی در معماری و شهرسازی و... را از وظایف هیئت مدیره نظام مهندسی ساختمان برشمرد.

انتهای پیام/و20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول