اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در هفته بهزیستی انجام می‌شود

بهره‌برداری از 76 واحد مسکونی مددجویی در کردستان

خبرگزاری فارس: مدیرکل بهزیستی استان کردستان از بهره‌برداری از 76 واحد مددجویان زیرپوشش این سازمان با صرف اعتباری بالغ بر 633 میلیون تومان در این استان خبر داد.

بهره‌برداری از 76 واحد مسکونی مددجویی در کردستان

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، صباح قریشی ظهر امروز در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان در سنندج اظهار کرد: بیشترین تعداد این واحدهای مسکونی در سنندج، دیواندره و مریوان مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

وی همچنین به بهره‌برداری از 326 واحد مسکونی مددجویی دیگر در هفته دولت اشاره کرد و افزود: تاکنون بیش از 4 هزار و 600 نفر از استان کردستان در سامانه نهضت مسکن مددجویان بهزیستی ثبت‌نام کرده‌اند که بر اساس اولویت‌بندی تا پایان سال‌جاری صاحب خانه می‌شوند.

به گفته مدیرکل بهزیستی استان کردستان، معلولان سرپرست خانوار و زنان سرپرست خانواری که تعداد فرزندان دختر تحت تکفل آنها بیش از سه نفر باشد، در اولویت ساخت واحد مسکونی قرار دارند.

قریشی در ادامه گفت: بهزیستی از 45 هزار مددجوی زیرپوشش در این استان حمایت می‌کند که 23 هزار از تعداد مذکور به صورت مستمر از خدمات مختلف بهزیستی بهره‌مند بوده و مابقی نیز به صورت موردی در قالب سرفصل‌های مختلف حمایت می‌شوند.

وی با بیان اینکه بهزیستی در 53 سرفصل مختلف به جامعه هدف خود ارائه خدمت می‌کند، خاطرنشان کرد: ساخت مسکن و ایجاد اشتغال از مهم‌ترین اولویت‌های این نهاد مقدس در ارائه خدمات به محرومین و نیازمندان جامعه است.

مدیرکل بهزیستی استان کردستان خاطرنشان کرد: بهزیستی امسال با شعار توانمندسازی با رویکرد حمایت از تولید ملی، کار و سرمایه ایرانی در راستای تحقق فرامین رهبری و توانمندسازی و خودکفایی جامعه هدفش به صورت جدی وارد شده و برنامه‌های مختلفی را تعریف و اجرا می‌کند.

قریشی خاطرنشان کرد: در سال گذشته 2 هزار و 100 فرصت شغلی برای مددجویان سازمان بهزیستی هدف‌گذاری شده بود که با همت همکاران موفق به ایجاد 2 هزار و 300 فرصت شغلی شدیم.

به گفته وی، بر اساس اعلام استانداری در ارزیابی‌هایی که از طریق اجرای طرح راستی‌آزمایی صورت گرفت 90 درصد از اشتغال‌های ثبت شده در سامانه رصد کاملا درست بوده است.

مدیرکل بهزیستی استان کردستان خاطرنشان کرد: 768 مورد از اشتغال‌های ایجاد شده در سال گذشته از طریق بکارگیری در مهدهای کودک‌ و موسسات خیریه ایجاد شده است.

قریشی همچنین از فعالیت 23 موسسه خیریه زیرپوشش بهزیستی در استان کردستان خبر داد و تصریح کرد: به منظور سازماندهی هرچه بیشتر این موسسات خیریه، خانه خیرین استان نیز که طی چند سال گذشته غیر فعال بود بار دیگر احیا و فعالیت خود را از سر گرفته است.

وی در پایان از ساماندهی صندوق‌های صدقات موسسات خیریه در سطح استان خبر داد و افزود: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته به منظور جلوگیری از هر گونه سوءاستفاده و یا مشکل طرح تجمیع صندوق‌های صدقات خیریه و تبدیل آن به یک صندوق واحد در دستور کار قرار گرفته است.

انتهای پیام/صا20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول