اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل:

500 واحد مسکن مددجویی در اردبیل در حال احداث است

خبرگزاری فارس: مدیرکل بهزیستی استان اردبیل گفت: 500 واحد مسکن مدد‌جویی در استان اردبیل در حال احداث است.

500 واحد مسکن مددجویی در اردبیل در حال احداث است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رویا احمدیان ظهر امروز در دوازدهمین گردهمایی مشترک معاونان و روسای شهرستان‌ها که با حضور نمایندگان استان در مجلس برگزار شد، اظهار داشت: برای تامین سرپناه خانواده‌های زیر‌پوشش بهزیستی قبل از سال 84 در حدود 22 واحد مسکن احداث شده بود در حالی که در پنج سال گذشته بیش از 928 واحد برای جامعه هدف بهزیستی احداث و تحویل آنها شده است.

وی با یادآوری اینکه سازمان بهزیستی در راستای منویات مقام معظم رهبری مبنی بر محرومیت‌زدایی و خدمت به این قشر آسیب‌پذیر از مجموعه‌های پیش رو و مدد‌رسان است، خاطرنشان کرد: ماموریت اصلی بهزیستی توانمند‌سازی خانواده‌های نیازمند با برقراری فرصت‌های برابر و برخورداری از امکانات است.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل یادآور شد: این مجموعه و پرسنل پر‌تلاش آن بی‌ادعا و با تمام توان شبانه‌روز تلاش می‌کنند تا سلامت جسمی، روحی و روانی افراد جامعه برقرار و نشاط و تعالی آنها فراهم آید.

احمدیان ماموریت بهزیستی را از مهد تا لحد توصیف کرد و گفت: بر اساس چشم‌انداز 20 ساله نظام و برنامه پنجم و تاکید رئیس سازمان سند توسعه بهزیستی با برش‌های استانی و شهرستانی تهیه شده و به مناطق مختلف ابلاغ شده است.

این مسئول عنوان کرد: سازمان با تاکید بر ارائه خدمات بهتر و دانش تخصصی کار‌شناسان سعی دارد ارزش‌های انسانی و اسلامی را با جلب مشارکت‌های مردم تقویت کند تا با تکیه بر مشارکت مردمی و کاهش تکیه بر اعتبارات دولتی بتواند به سیاست‌گذاری‌ که تدوین و تهیه شده است برسد.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل پیشگیری اجتماعی، توانبخشی و آموزش، ارائه خدمات رفاهی به جامعه هدف را از جمله محور کارها و فعالیت بهزیستی توصیف کرد و بیان داشت: بهزیستی در پیشگیری از معلولیت، بحث کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی و ارائه خدمات به آحاد مردم و همچنین توانمند‌سازی گروه‌های هدف یک مجموعه پیشرو است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، احمدیان به چندین مورد از درخواست‌های بهزیستی استان از نمایندگان مجلس اشاره کرد و افزود:‌ معافیت دانشجویان معلول و مددجوی بهزیستی از پرداخت شهریه همانند سایر مجموعه‌های حمایتی، تقویت اورژانس اجتماعی،‌ توجه جدی به زنان شاغل و سرپرست خانواده و برخورداری آنها از مزایای شش ماه مرخصی زایمان و دو سال مرخصی ساعتی شیر‌دهی، اختصاص زمین رایگان برای تقویت مجموعه‌های غیر‌دولتی از جمله مطالباتی است که امیدواریم نمایندگان استان پیگیری کنند.

وی ضرورت تفویض اختیار به بهزیستی در صدور مجوز مهدهای کودک را یادآور شد و ادامه داد:‌ صدور مجوز در این زمینه در سال‌های اخیر به آموزش و پرورش محول شده که با برخی بد‌نظارتی‌ها و کنترل‌ نشدن مراکز مهد کودک و تداخل آن با مدارس پیش دبستانی و دبستانی روبرو بودیم که انتظار می‌رود نمایندگان در این زمینه پیگیر مسئله باشند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرکل بهزیستی استان اردبیل در پایان سخنان خود افزایش حق و حقوق کارکنان بهزیستی، برخورداری از فوق‌العاده مزایای کار و بدی آب و هوا، ارتقای پست‌های سازمانی و تبدیل وضعیت نیروهای قراردادی و شرکتی و همچنین اختصاص بخشی از در‌آمد حاصل از یارانه‌ها به افراد ناتوان اجتماعی را خواستار شد.

انتهای پیام/خ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول