اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل:

214 مسکن مددجویی و معلولان هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد

خبرگزاری فارس: مدیرکل بهزیستی استان اردبیل گفت: 214 واحد مسکن مهر مددجویان و معلولان زیر‌پوشش بهزیستی هفته دولت امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

214 مسکن مددجویی و معلولان هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رویا احمدیان ظهر امروز در آستانه هفته بهزیستی در نشست خبری با اصحاب رسانه در اردبیل اظهار داشت: بیش از 500 واحد مسکن مددجویی و معلولان به همت دولت خدمتگزار در استان اردبیل در حال احداث است که قرار است با تکمیل آنها تا پایان دولت دهم به متقاضیان واگذار شود.

وی خاطرنشان کرد: در حالی که تا سال 84 تنها 24 واحد مسکن محرومان و نیازمندان احداث و به آنها واگذار شده بود در طول دولت نهم و دهم بیش از 738 واحد مسکن ارزان قیمت احداث و تحویل خانواده‌های مورد حمایت بهزیستی و جامعه هدف این نهاد خدمات‌رسان شده است.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل مهمترین رسالت سازمان بهزیستی را در یک ساختار حمایتی تخصصی از اقشار آسیب‌پذیر و در معرض آسیب توصیف کرد و یادآور شد:‌ با هدف صیانت از حریم افراد جامعه و تکریم شخصیت‌ آنها بهزیستی خدمت به جامعه هدف خود را اعم از معلولان،‌ زنان بی‌سرپرست و مددجویان در اولویت خود قرار داده و نسبت به خودکفایی اقتصادی آنها تلاش می‌کند.

احمدیان به محور سه‌گانه فعالیت بهزیستی اعم از پیشگیری، اجتماعی و توانبخشی اشاره کرد و گفت:‌ ما معتقدیم هر چقدر هزینه و سرمایه‌گذاری در بخش پیشگیری انجام شود نسبت به درمان زود‌بازده بوده و از ثمره آن همه اقشار بهره‌مند می‌شوند.

این مسئول بیان داشت: بهزیستی نقش برجسته‌ای در پیشگیری از آسیب‌ها و معضلات اجتماعی دارد و در تلاش هستیم با تقویت و تحکیم مبانی سلامت اعم از سلامت روانی و جسمی بحث پیشگیری از آسیب‌ها در حوزه معلولیت، اعتیاد،‌ مشاوره‌های ژنتیکی قبل از بارداری و قبل از تولد را مهم و ارزشمند تلقی کنیم.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل تصریح کرد: بهزیستی خدماتی را قبل از بارداری تا سالمندی به اقشار مختلف جامعه ارائه می‌کند و در کنار آن تامین نیازهای اولیه گروه هدف و توانمند کردن آنها نیز از محورها و عمده وظایف این سازمان ارزشمند و انقلابی است.

احمدیان در خصوص آموزش برای جامعه هدف با انگیزه ارتقای مهارت‌های زندگی اجتماعی و تربیت فرزندان ادامه داد: در این بخش از توانمندی جوامع محلی و شبکه‌های اجتماعی در آموزش مهارت‌های زندگی استفاده می‌کنیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، وی توسعه مبانی اشتغالزایی برای جامعه هدف، جلب و افزایش مشارکت‌های غیر‌دولتی و همچنین بهره‌گیری از توانمندی تشکل‌های مردمی نهاد را بسیار ضروری اعلام کرد و افزود:‌ در استان اردبیل 352 مرکز غیر‌دولتی با حمایت بهزیستی و کسب مجوزهای لازم فعالیت می‌کنند که ما نیز در بخش‌های مختلف از توانمندی آنها استفاده می‌کنیم.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل بحث تجلیل از نخبگان،‌هنرمندان و ورزشکاران‌ جامعه هدف موفق بهزیستی را از دیگر فعالیت‌های این مجموعه توصیف کرد و گفت:‌ ما هم اکنون در استان اردبیل به 43 هزار و 155 نفر خدمات متنوع ارائه می‌کنیم.

احمدیان با تاکید بر نیازهای اولیه جامعه هدف به ویژه تامین مسکن و اشتغال تاکید کرد: معلولان 20 سال به بالا و زنان سرپرست 35 سال به بالا می‌توانند از مزایای طرح مسکن مهر حتی به صورت تجرد نیز استفاده کنند که برای این افراد سازمان بهزیستی تا سقف 4 میلیون تومان کمک بلاعوض می‌کند.

این مسئول در پایان سخنان خود اظهار داشت: در بحث ساخت و خرید مسکن نیز که تنها ویژه افراد متاهل است در صورت تامین زمین و آورده اولیه و داشتن توان مالی تا سقف 6 میلیون تومان بلاعوض پرداخت می‌شود تا متقاضیان بتوانند صاحب مسکن شوند.

انتهای پیام/خ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول