اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار چهارمحال و بختیاری تاکید کرد

الزام شهرداری‌ها به پرداخت حق نیم‌درصدی کتابخانه‌های عمومی

خبرگزاری فارس: استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: مطابق قانون تمام شهرداری‌ها مکلف به پرداخت نیم‌درصد از درآمدهای خود به کتابخانه‌های عمومی شهر هستند که شهرداری‌های این استان باید خود را ملزم به اجرای این قانون بدانند.

الزام شهرداری‌ها به پرداخت حق نیم‌درصدی کتابخانه‌های عمومی

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، علی‌اصغر عنابستانی عصر امروز در نشست انجمن کتابخانه‌های این استان، با ابراز گلایه‌‌ از تاخیر یک ساعته در برگزاری این جلسه و عدم حضور بعضی از اعضا، اظهار داشت: جلسات و مسائل فرهنگی در این استان باید با جدیت بیشتری پیگیری و دنبال شود.

وی کار انجمن کتابخانه‌های عمومی را پایه‌ای عنوان کرد و افزود: اگر فرهنگ کتابخوانی به درستی در بین مردم ترویج شود بسیاری از کارهای کشور طبق اصول و ضوابط منطقی انجام خواهد گرفت.

نماینده عالی دولت در چهارمحال و بختیاری با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری در حوزه کتاب و کتاب‌خوانی، اظهار داشت: باید با یک برنامه‌ریزی مناسب و استفاده از بیانات و فرمایشات مقام معظم رهبری برای افزایش ساعت مطالعه تلاش کنیم.

وی خاطرنشان کرد: توجه به جایگاه و نقش خانواده‌ها در میزان علاقمندی فرزندان به فرهنگ مطالعه و کتابخوانی لازم است تا والدین از سنین کودکی این فرهنگ را در خانواده‌ها نهادینه‌سازی کنند.

عنابستانی با تاکید بر ضرورت پرداخت نیم‌درصد از کل درآمد‌های شهرداری‌ها به کتابخانه‌های عمومی، گفت: این یک موضوع قانونی است و شهرداران نیز مکلف به رعایت قانون و پرداخت سهم کتابخانه‌های عمومی از درآمدهای خود هستند.

وی تصریح کرد: شهرداری‌های این استان حق ندارند این اعتبار را به مصارف دیگری برسانند.

استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به جذب خیر توسط اداره‌کل کتابخانه‌ها برای احداث کتابخانه در شهرستان فارسان بیان داشت: برای تهیه زمین هیچ مشکلی وجود ندارد و ما اقدامات لازم را برای واگذاری زمین از سوی مسکن و شهرسازی این شهرستان را انجام خواهیم داد.

وی احداث کتابخانه مرکزی شهرکرد را ضروری دانست و افزود: برای رفع مشکل زمین این کتابخانه مبلغی توسط استانداری به اداره‌کل ارشاد اسلامی این استان پرداخت می‌شود.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول