اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار درمیان خبر داد

مرمت 9 اثر تاریخی درمیان

خبرگزاری فارس: فرماندار درمیان گفت: 9 اثر فرهنگی تاریخی شهرستان درمیان در دست مرمت و ساماندهی قرار دارد.

مرمت 9 اثر تاریخی درمیان

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند به نقل از روابط‌عمومی فرمانداری درمیان، رجبعلی براتی در نشست ستاد دائمی تسهیلات سفرهای درمیان اظهار کرد: مرمت و بازسازی قلعه اسدیه، قلعه درخش، تجهیز صنایع دستی و تکمیل سایت گردشگری قهستان و فورگ از مهم‌ترین طرح‌های میراث فرهنگی و گردشگری در این شهرستان است.

وی از پیشرفت فیزیکی 80 درصدی این طرح‌ها خبر داد و افزود: این تعداد طرح با اعتبار 242 میلیون تومان در این شهرستان اجرا می‌شود.

فرماندار درمیان قلعه‌های فورگ، اسدیه، درخش، طبس مسینا و مسجدجامع هندوالان را از مهم‌ترین آثار تاریخی این شهرستان برشمرد و گفت:‌ در شهرستان درمیان 125 اثر تاریخی تاکنون شناسایی شده که 72 اثر ثبت ملی شده است.

براتی با بیان اینکه یک منطقه گردشگری و یک روستای هدف گردشگری در درمیان وجود دارد، تصریح کرد: شهرستان درمیان به واسطه وجود آثار فرهنگی و تاریخی از غنی‌ترین شهرستان‌های خراسان‌ جنوبی‌ به شمار می‌آید و وجود تپه‌ها و محوطه‌های باستانی پراکنده در منطقه نشانگر سابقه تمدنی با عظمت این شهرستان است.

وی از افزایش 10 درصدی مسافران و گردشگران نوروزی در سال جاری خبر داد و افزود: همچنین در تعطیلات نوروزی امسال میزان بازدید از اماکن تاریخی و جاذبه‌های گردشگری و دیدنی شهرستان درمیان نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش 27 درصدی داشته است.

فرماندار درمیان ادامه داد: قلعه تاریخی فورگ، آرامگاه ابرهیم‌رضا و منطقه گردشگری قهستان در این ایام پذیرای بیشترین تعداد مسافر در این شهرستان مرزی بوده است.

براتی با اشاره به آغاز طرح تابستانی ستاد تسهیلات سفر افزود: ضروری است برنامه‌ریزی‌ لازم به منظور ساماندهی و ایجاد امکانات و خدمات برای رفاه حال مسافران و گردشگران صورت پذیرد.

وی اضافه کرد: هر چند به دلیل حجم بالای سفر در نوروز، فعالیت عمده ستاد به این ایام معطوف می‌شود، اما سفرهای تابستانی نیز از جایگاه ویژه‌ای در درمیان برخوردار است که باید به طور جدی مورد توجه اعضای ستاد قرار گیرد.

انتهای پیام/ز20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول