اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در پنج سال آینده

امامزادگان چهارمحال و بختیاری مرمت و بازسازی می‌شوند

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری گفت: امامزادگان این استان طی پنج سال آینده مرمت و بازسازی می‌شوند.

امامزادگان چهارمحال و بختیاری مرمت و بازسازی می‌شوند

حجت‌الاسلام محمد طباطبایی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در شهرکرد اظهار داشت: بالغ بر یک میلیارد و 563 میلیون تومان اعتبار برای بازسازی و مرمت مساجد، امامزادگان و بقاع متبرکه این استان در نظر گرفته شده است.

وی افزود: از محل همین اعتبارات 40 مسجد در سال جاری در این استان بازسازی و مرمت می‌شود که تاکنون عملیات عمرانی این اماکن، بیش از 70 درصد پیشرفت داشته است.

طباطبایی مبلغ پرداختی به امامزادگان و بقاع متبرکه و مساجد استان را 13 هزار و 540 میلیون ریال اعلام کرد و گفت: از این میزان اعتبار، 8 میلیارد و 185 میلیون ریال از محل اعتبارات تملک دارایی‌های استان و 5 میلیارد و 850 میلیون ریال نیز از محل اعتبارات سازمان اوقاف و امور خیریه کشور تامین شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری در ادامه به بازسازی بیش از 500 مسجد در این استان اشاره کرد و اظهار داشت: تاکنون تعدادی از این مساجد مرمت و مورد بازسازی قرار گرفته و امید می‌رود تا پایان سال نیز عملیات عمرانی دیگر مساجد استان نیز به اتمام برسد.

طباطبایی تعداد مساجد و اماکن متبرکه این استان را 108 مورد برشمرد و گفت: همچنین در این استان هزار و 300 مسجد نیز فعال است.

 وی در ادامه بر ضرورت توسعه فرهنگ وقف در جامعه تاکید کرد و افزود: فرهنگ وقف اعتقاد و ایمان به وقف در جامعه را احیا می‌کند و بستر مناسبی را در راستای ایجاد انگیزه و تمایل افراد به سمت انفاق و کمک به همنوعان فراهم می‌کند.

 وی تصریح کرد: ارتقای روحیه وقف در اعتلای حیات اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی جامعه نقش بسزایی دارد که بر همین اساس باید تلاش ویژه‌ای در راستای اشاعه و توسعه وقف به‌عنوان یک ضرورت اعتقادی و ملی در جامعه داشته باشیم.

انتهای پیام/و20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول