اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از امروز

آیین غبارروبی مساجد قزوین آغاز می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قزوین گفت: در راستای اجرای طرح استقبال از ماه مبارک رمضان آیین غبارروبی و عطرافشانی در مساجد استان قزوین از امروز آغاز می‌شود.

آیین غبارروبی مساجد قزوین آغاز می‌شود

حجت‌الاسلام عباس نظری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار کرد: غبارروبی و عطرافشانی مساجد استان قزوین با همکاری و هماهنگی ائمه جماعات، هیئت‌امنا، پایگاه‌های بسیج، نمازگزاران و کانون‌های فرهنگی مساجد در دهه سوم ماه پربرکت شعبان انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: نمازگزاران در مساجد مختلف استان قزوین در دهه سوم ماه پربرکت شعبان به غبارروبی و عطرافشانی مساجد کمک‌های مؤثری می‌کنند و همچنین آنان این کار را به نحو مطلوبی انجام می‌دهند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه آیین غبارروبی و عطرافشانی مساجد استان قزوین هر‌ ساله در دهه سوم ماه پر فضیلت شعبان انجام می‌شود، بیان کرد: با انجام دادن این عمل فضای مساجد برای انجام اعمال عبادی در ماه پربرکت رمضان برای نمازگزاران آماده می‌شود.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قزوین ابراز کرد: آیین غبارروبی و عطرافشانی مساجد استان قزوین در دهه سوم ماه شعبان از جمله برنامه‌های فرهنگی اداره کل تبلیغات استان قزوین در ماه مبارک رمضان است.

یکی از مساجد نمونه با حضور مسئولان ارشد استانی غبارروبی می‌شود

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قزوین اظهار کرد: در دهه سوم ماه شعبان یکی از مساجد نمونه استان قزوین با حضور مسئولان ارشد استانی از جمله مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین غبارروبی و عطرافشانی می‌شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه باید نمازگزاران در نظافت مساجد اهتمام ویژه‌ای داشته باشند، بیان کرد: مسجد مکان امن برای عبادت‌کنندگان و نمازگزاران است که باید در حفظ نظافت آن کوشا بوده تا این مکان مقدس مکان و محیط زیبایی برای آنان باشد.

نظری ابراز کرد: با غبارروبی و عطرافشانی مساجد نمازگزاران در ماه پربرکت رمضان اعمال عبادی و فریضه دینی خود را با آرامش روحی بیشتری انجام می‌دهند و این فرصت بسیار خوبی است تا مسلمانان ارتباط خود را با خداوند متعال محکم‌تر کنند.

وی با بیان اینکه ماه مبارک رمضان ماه خدا است، یادآور شد: این ماه پرفضیلت یکی از ماه‌های با فضیلت خداوند است که باید مسلمانان تلاش کنند از برکات این ماه استفاده مطلوب کنند.

ماه رمضان فرصتی مناسب برای توبه کردن

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قزوین با بیان اینکه ماه پربرکت رمضان فرصتی بسیار خوب برای توبه کردن و آمرزش گناهان است، گفت: بر این اساس باید از تمام لحظه‌های این ماه استفاده مطلوب کرد.

وی با بیان اینکه مسلمانان در این ماه پربرکت رمضان در برابر خداوند متعال سر به سجده می‌گذارند و با اشک و ناله به درگاه او دعا می‌کنند، یادآور شد: خداوند در این ماه پربرکت همه دعاها و حاجت‌های مسلمانان را برآورده و رحمت و برکات خودش را شامل حال آنان می‌کند.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قزوین با اشاره به اینکه در احادیث و روایات بسیاری به فضیلت ماه رمضان تأکید شده است، ابراز کرد: آمرزش گناهان مسلمانان از جمله برکات چشم‌گیر فضایل این ماه است.

این مقام مسئول افزود: مسلمانان در هر لحظه از زندگیشان به خداوند متعال نیازمندند و باید از همه ماه‌های سال به ویژه رجب، شعبان و رمضان که خداوند در بهشت را به سوی آنان باز کرده، استفاده بهینه کنند.

انتهای پیام/ب۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول