اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان بسیج مساجد و محلات سمنان:

هم‏گرایی بسیج و مساجد افزایش یابد

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان بسیج مساجد و محلات استان سمنان گفت: بسیج یک نیروی ارزشی است و هم‏گرایی بسیج و مسجد باید بیشتر افزایش یابد.

هم‏گرایی بسیج و مساجد افزایش یابد

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، سیدرحیم کیا در جلسه شورای اندیشه و هم‏فکری بسیج مساجد و محلات که با حضور فرمانده سپاه استان سمنان، مسئولان و فرماندهان حوزه‌های بسیج استان در سالن جلسات سپاه استان سمنان برگزار شد، افزود: مسجد نخستین و بهترین پایگاه عبادی است و ارزشمندترین نقطه زمین محسوب می‏‌شود.

وی افزود: سازمان بسیج مساجد و محلات بر آن است تا با توجه دادن به خدمات فرهنگی و اجتماعی بسیج، هر چه بیشتر جامعه را با ارزش‏‌های فراگیر این نیرو آشنا کند.

کیا با بیان اینکه مساجد همواره از صدر اسلام مرکز فعالیت‏‌های دینی، اجتماعی و سیاسی بوده‏‌اند، یادآور شد: نخستین اقدام مسلمانان بعد از گردهم آمدن در یک منطقه، ساخت مسجد بود تا به این وسیله با خدا راز و نیاز کنند.

رئیس سازمان بسیج مساجد و محلات استان سمنان خانواده، محیط اجتماع، دوستان را از عوامل تأثیرگذار در جوان‌ها اعلام کرد و گفت: در بسیاری موارد همین عوامل می‏‌توانند در کمرنگ و یا پررنگ شدن حضور جوانان در مساجد نقش‌آفرین باشند.

کیا خاطرنشان کرد: مساجد کانون عبودیت، اجتماع و صمیمیت افراد جامعه است، بسیج نیز مظهر کار جمعی توأم با اخلاص است و همگرایی بسیج و مسجد، کارکرد این دو نهاد را مضاعف نموده و اثرگذاری این دو بر اجتماع را روزافزون می‏‌کند.

یکی از کارشناسان تربیتی نیز در ادامه اظهار داشت: پاک‏دامنی اساس جامعه پاک و بالنده و زمینه‏‌ساز رشد و تعالی انسان‌هاست و همه مردان و زنان مومن به این صفت ارزنده موصوف بوده‌اند و از جمله حضرت فاطمه زهرا(س) آن را در حد اعلی دارا بوده‌اند.

فاطمه شرفیه به ضرورت عفت و پاکدامنی اشاره کرد و گفت: امیرمؤمنان در سخنی، همه فضیلت‌ها را در چهار فضیلتِ حکمت، عفت، کنترل خشم و عدالت خلاصه کرده است و مفهوم این روایت آن است که یک چهارم اخلاق آدمی را عفت و پاکدامنی تشکیل می‌دهد و فرد پاکدامن باید در کسب دیگر فضایل بکوشد و مرد و زن نیز در این وظیفه یکسانند.

وی افزود: معصوم در ذهن و اندیشه خویش نیز معصوم است و هرگز فکر گناه و خطا نیز نمی‏‌کند، چنان که در اخلاق و عمل نیز معصوم و مصون از اشتباه و خطاست؛ بنابراین در عفت و پاکدامنی دو منزلت گرانقدر قرار دارد.

این کارشناس تربیتی اظهار داشت: اهمیت ویژه حفظ حجاب و رعایت عفت و پاکدامنی از سوی حضرت زهرا(س) مورد پذیرش و تأکید خردمندان است و هر خردمندی به خوبی می‌داند که خویشتن‏داری در برابر شهوات، شرط عقل و بی‌مبالاتی و هرزگی عین بی‌خردی است.

شرفیه به آثار عفت و پاکدامنی اشاره کرد و گفت: آثار عفت و پاکدامنی، مصونیت از پستی، عفت‏‌آفرینی، دوستی با خدا، پاکیزگی اعمال، زیبایی اخلاق و منزلت خدایی یافتن است.

وی اظهار داشت: از خداوند باری تعالی خواستاریم که به همه مردان و زنان عفت عنایت کند تا زمینه زندگی زناشوئی سالم و بالاتر از آن کسب رضایت خداوند فراهم شود.

انتهای پیام/ع10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول