اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور اجتماعی استاندار زنجان:

کلاس‌های آموزش قرآن در مساجد جدی گرفته شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور اجتماعی استاندار زنجان با اشاره به ضرورت توجه به برگزاری دوره‌های آموزش قرآن در مساجد گفت: برگزاری این کلاس‌های آموزشی باید به صورت جدی پیگیری شود.

کلاس‌های آموزش قرآن در مساجد جدی گرفته شود

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، موسی متوسلین ظهر امروز در نخستین جلسه ستاد راهبرد فرهنگی استان زنجان با اشاره به اینکه اعتبارات فرهنگی در بودجه سال جاری بر اساس سرفصل‌هایی باید توزیع شود اظهار داشت: 15 درصد از این بودجه باید در امور اجتماعی برای کمک به شهرداری‌ها هزینه شود.

وی از تخصیص 10 درصد از بودجه فرهنگی به امور فرهنگی مانند کمک به مساجد و سایر امور فرهنگی خبر داد و افزود: احداث خانه عالم و امور آموزشی از دیگر موارد هزینه‌کرد این 10 درصد است.

مدیرکل امور اجتماعی استاندار زنجان تصریح کرد: در اعتبارات فرهنگی سال جاری بودجه خاصی به گسترش فرهنگ عفاف و حجاب اختصاص می‌یابد.

وی با اشاره به اینکه توزیع استانی بودجه فعالیت‌های قرآنی در حال بررسی است، اضافه کرد: این برنامه‌های باید با محوریت برنامه‌های فرهنگی و قرآنی برای روستا تدوین شود.

وی از اختصاص بودجه برای توسعه اماکن ورزشی و همچنین ورزش‌های همگانی خبر داد و گفت: یک درصد از این بودجه فرهنگی باید به این امور اختصاص یابد.

متوسلین تاکید کرد: در بودجه فرهنگی سال جاری اعتبارات باید برای فضای سبز، بهداشت و درمان، امور فرهنگی و آموزشی و سایر زیرساخت‌های مورد نیاز هزینه شوند.

وی با اشاره به اینکه اعتبارات فرهنگی در لایحه بودجه سال جاری به صورت متمرکز تدوین شده است، ادامه داد: مدیران باید با هدفگذاری خاص اقدام به جذب اعتبارات فرهنگی از مرکز بکنند.

مدیرکل امور اجتماعی استاندار زنجان بر جدی گرفته‌شدن برگزاری دوره‌های آموزش قرآنی در مساجد تاکید کرد و ابراز امیدواری کرد، شبکه تبلیغ مدارس نیز به زودی راه‌اندازی شود.

وی با اشاره به استقبال خانواده‌های از طرح‌ آرامش بهاری در بقاع متبرکه تصریح کرد: اداره کل اوقاف و امور خیریه باید در این اماکن برنامه‌های بیشتری را اجرا کند.

انتهای پیام/ی20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول