اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت زابل:

در ماه رمضان باید جوانان بیشتر جذب مساجد شوند

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت زابل گفت: مسئولان در ماه مبارک رمضان با برنامه‌ریزی‌های صحیح، سعی در جذب بیشتر جوانان به مساجد داشته باشند.

در ماه رمضان باید جوانان بیشتر جذب مساجد شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از زابل، حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیم لشکری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته که در مصلای المهدی (عج) زابل برگزار شد اظهار داشت: ایام ولادت وجود مقدس و مبارک آخرین ذخیره آخرت، حجت حق را به مخلصان و ارادتمندان آن حضرت که این روزها در برپایی جشن و سرور تلاش زیادی کردند و  ارادت خود را به آن حضرت نشان دادند، تبریک و تهنیت می‌گوییم.

وی افزود: خداوند از ابتدای خلقت، زمین را بدون حجت نیافریده بلکه همیشه دارای امام بوده و هدایت می‌شده است.

خطیب جمعه موقت زابل ادامه داد: آثار وجود حضرت مهدی موعود (عج)، وسیله فیض است چراکه لزوم امام در دنیا بسیار اهمیت دارد.

لشکری تصریح کرد: خداوند به خاطر وجود امام، بلاها را از روی زمین بر می‌دارد و به برکت وجود امام زمان است که زمین برکات خود را اختیار انسان‌ها قرار می‌دهد.

وی بیان کرد: اگر به انتظار فرج اعتقاد داریم، دعا برای فرج از وظایف هر مسلمان مومنی است.

خطیب موقت زابل به 22 تیر 1314 روز حمله رضاخان به مسجد گوهرشاد اشاره کرد و گفت: رضا شاه مسئله کشف حجاب را برای زنان و لباس متعهدالشکل را برای مردان الزامی کرد.

لشکری خاطرنشان کرد: دشمنان ما می‌خواهند به هر طریقی به ما ضربه بزنند لذا وظیفه داریم تا در برابر دشمن هوشیار و بیدار باشیم و با پیروی از ولایت‌فقیه، آنها را در رسیدن به اهدافشان ناکام بگذاریم.

وی به اهمیت حجاب در اسلام اشاره کرد و افزود: حجاب در اسلام هویت دینی است، حجاب یک مسئله حیاتی و یکی از ضروریات دین و مسائل مهمی است که قرآن بر آن تاکید دارد.

امام جمعه موقت زابل به ایستادگی علما در مقابل ظلم و ستم  اشاره کرد و بیان داشت: همیشه علما در برابر احکام الهی ایستاده‌اند و د روز 22 تیرماه هم مردم و هم علما در مسجد گوهرشاد تجمع کردند و در مقابل عمل ناپسند رضاخان از خود مقاومت نشان دادند در نتیجه، ایستادگی مردم و علما سبب خشم رضاشاه شد و وی دستور ترور آنان را داد.

لشکری به پیام‌های مدیرانه و مدبرانه مقام معظم رهبری که هر ساله نامگذاری می‌شود اشاره کرد و گفت: این نامگذاری‌ها در واقع یک منشور است برای ملت ایران که باعث پیشرفت ملت می‌شود، این پیام‌ها باید تفسیر شود و مسئولان پای کار بیایند و آنها را محقق کنند.

وی اضافه کرد: مقتم معظم رهبری امسال را به عنوان سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی نامگذاری کردند لذا وظیفه ما این است تا از تولید داخلی حمایت کرده و از خرید کالاهای خارجی اجتناب کنیم چرا که به اقتصاد و مردم خود بها می‌دهیم.

امام جمعه موقت زابل به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان اشاره کرد و یادآور شد: در این ماه باید مساجد را غبارروبی کرد و همه کمک کنند تا این کار به خوبی انجام تا زمینه جذب جوانان به مساجد بیشتر شود.

لشکری بیان کرد: ماه مبارک رمضان، ماه بهار قرآن است، اعمالی که در این ماه وارد شده به خوبی باید انجام داده شود.

انتهای پیام/س10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول