اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه برازجان:

تنظیف و بهداشت مساجد وظیفه‌ای همگانی است

خبرگزاری فارس: امام جمعه برازجان گفت: تنظیف و بهداشت مساجد وظیفه‌ای همگانی است.

تنظیف و بهداشت مساجد وظیفه‌ای همگانی است

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان حجت‌الاسلام حسن مصلح در خطبه‌های امروز نماز جمعه برازجان با توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی اظهار داشت: غیبت از گناهان کبیره است که البته در برخی از موارد جایز است.

وی افزود: غیبت فرمانروای فاسق، غیبت افراد لاابالی و غیبت قاضی غیرعادل از جمله غیبت‌های مجاز است.

امام جمعه برازجان در ادامه با تاکید بر لزوم مردمی‌تر برگزار کردن جشن‌های شعبانیه خاطر نشان کرد: این جشن‌ها جلوه‌ای از انتظار و نشانه‌ای از ارادت به امام عصر (عج) است و باید مردمی و باشکوه برگزار شود.

مصلح در ادامه به 16 تیر روز مالیات اشاره کرد و یادآور شد: پرداخت مالیات از مهم‌ترین منابع مالی دولت‌هاست و در جامعه اسلامی مردم باید همکاری کنند و دولت را همراهی کنند.

وی با اشاره به آغاز هفته بهداشت مساجد بیان کرد: مساجد مکان عبادت هستند و ماه رمضان ماهی است که به ماه عبادت مشهور است و باید نسبت به تنظیف مساجد و رعایت بهداشت مساجد اهتمام ورزیم.

امام جمعه برازجان گفت: مساجد کارکرد تربیتی و آموزشی و دینی دارد و باید از جنبه‌های مختلف نسبت به تقویت مساجد اهتمام ورزیم و نباید هیچ‌گونه کم‌کاری انجام شود.

مصلح افزود: مساجد هم از نظر ظاهری و هم از جنبه محتوایی باید تقویت شوند و رسیدگی به امور مساجد وظیفه همه مردم و مسئولان در نظام اسلامی است.

وی با اشاره به قیام مردم مشهد در حمایت از حجاب و کشتار خونین مسجد گوهرشاد اذعان داشت: مردم در برابر کشف حجاب رضاخان ایستادگی کردند و خواستار استقرار حجاب در جامعه شدند که این امر با واکنش شدید حکومت رضاخان مواجه شد و تعداد زیادی از مردم مؤمن و مسلمان ایران اسلامی در مسجد گوهرشاد شهید شدند.

امام جمعه برازجان بیان کرد: دشمنان همواره در ایران اسلامی به دنبال کمرنگ کردن حجاب و زدودن عفت در جامعه بوده و همواره زدودن حجاب از توطئه‌های دشمن در ممالک اسلامی بوده که خانواده‌ها باید هوشیار و بیدار باشند.

مصلح یادآور شد: امر به معروف و نهی از منکر در جامعه باید تقویت شود و در برابر هجمه‌های دشمنان باید به درستی مقابله کنیم.

وی در ادامه به تهدیدات و تحریم‌های دشمنان اشاره کرد و افزود: توطئه‌های دشمن همواره با درایت مسئولان و حمایت مردم از نظام اسلامی خنثی شده و این تهدیدات و تحریم‌ها نیز به فضل خدا با شکست دشمن مواجه می‌شود.

مصلح گفت: دشمن می‌خواهد با تهدید و تحریم ملت را از اهداف بلند خود بازدارد که اطمینان داریم به هیچ نتیجه‌ای نخواهد رسید.

انتهای پیام/ب20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول