اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف سیستان‌وبلوچستان خبر داد

برگزاری همایش یک روزه بهداشت محیط مساجد در زاهدان

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امور خیریه سیستان‌وبلوچستان گفت: همایش یک روزه بهداشت محیط مساجد در زاهدان برگزار می‌شود.

برگزاری همایش یک روزه بهداشت محیط مساجد در زاهدان

حجت‌الاسلام والمسلمین منصور هاشمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زاهدان از برگزاری همایش یک روزه برای هیئت امنا و خادمین مساجد به مناسبت فرارسیدن ماه مبارک رمضان با همکاری دانشگاه علوم پزشکی زاهدان خبر داد.

وی افزود: مسجد خانه خدا و مردمی‌ترین پایگاه بندگان صالح او است که در طول قرن‌ها به عنوان مدرسه تزکیه، تعلیم و دانش عرصه رشد و تعالی انسان‌های خداجو بوده و هست.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه سیستان‌وبلوچستان بیان کرد: خداوند از مسجد به عنوان خانه خود یاد می‌کند و خانه خدا پناهگاه بندگان اوست و به پاکیزگی و طهارت از هر مکان دیگر شایسته‌تر است، زیرا حفظ پاکیزگی مساجد بزرگداشت آنها است و هرگونه کوتاهی در این زمینه بی‌احترامی به مقدس‌ترین مکان‌ها است.

هاشمی ادامه داد: در دین مقدس اسلام در مورد پاکیزگی و بهداشت مساجد بسیار سفارش شده است، چنانچه آیات شریفه قرآن کریم و احادیث و نیز روایات با تاکید بر این موضوع یاد کرده و مسلمانان را به مراعات پاکی و بهداشت در مساجد تشویق می‌کند.

وی تصریح کرد: از آنجایی که قداست خانه خدا در هرجا و به هر صورت که باشد به حدی است که پاکیزه نگهداشتن آن یک تکلیف اخلاقی و شرعی برای همه محسوب می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه سیستان‌وبلوچستان گفت: به همین منظور با همکاری دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، همایش بهداشت محیط مساجد با حضور هیئت امناء و خادمین مساجد در زاهدان به مدت یک روز برگزار می‌شود.

انتهای پیام/صا30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول