اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست دبیرخانه کانون‌های فرهنگی مساجد فارس خبر داد

اجرای طرح تابستانی در 900 کانون فرهنگی مساجد فارس

خبرگزاری فارس: سرپرست دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد فارس از اجرای طرح اوقات فراغت تابستان در 900 کانون فرهنگی هنری مساجد این استان خبر داد.

اجرای طرح تابستانی در 900 کانون فرهنگی مساجد فارس

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، رضا باقری بعدازظهر امروز در نشست خبری در جمع خبرنگاران با تشریح برنامه‌های اوقاف فراغت فصل تابستان 91 اظهار داشت: هم‌اکنون 900 کانون فرهنگی هنری در مساجد نقاط مختلف فارس از جمله شهرستان‌ها، شهرها و روستاهای تابعه فعالیت دارند که در طول اوقات فراغت فصل تابستان برنامه‌های متنوعی در زمینه‌های قرآنی، فرهنگی، هنری، آموزشی، اعتقادی، ورزشی، علمی و اردویی برای نوجوانان و جوانان و همچنین اقشار مختلف اجرا می‌کنند.

وی ادامه داد: همچنین مناسبت‌های ملی و مذهبی از جمله ولادت‌ها، شهادت‌ها و اعیاد مذهبی با اجرای برنامه‌های ویژه‌ای از سوی کانون‌های مساجد این استان همراه است که مورد استقبال عموم مردم قرار می‌گیرد.

باقری افزود: ستاد اوقات فراغت دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد فارس فعالیت خود را در راستای اجرای برنامه‌های تابستان با عنوان طرح  "آسمانی‌ها" مانند سال‌های گذشته از سه ماه پیش آغاز کرده و در مورد برنامه‌ریزی و اجرای برنامه‌های ویژه فصل تابستان در کانون‌های زیرپوشش جلساتی را برگزار کرده است.

سرپرست دبیرخانه کانون‌های مساجد فارس گفت: هماهنگی‌های لازم برای بازدید از اماکن تاریخی و مذهبی، سینما‌ها،  استخرها و ورزشگاه‌های شیراز صورت گرفته است و در بیشتر این موارد خدمات به صورت نیم‌بها انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه ماه‌های رجب، شعبان و رمضان در فصل تابستان قرار گرفته است در طول این ایام برنامه ویژه‌ای از جمله ختم قرآن کریم، مراسم قرائت جزءخوانی، برپایی مراسم جشن اعیاد و ولادت‌های ائمه (ع) اجرا می‌شود.

باقری اضافه کرد: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد فارس همچنین گفتمان‌ها و نشست‌های علمی، پاسخگویی به شبهات مذهبی و دینی، برپایی اردوهای درون و برون استانی، رقابت‌های ورزشی، مسابقات کتابخوانی همراه با نمایشگاه‌های کتاب، برگزاری کلاس‌های آموزشی در رشته‌های مختلف تحصیلی، علمی و هنری را در دو بخش خواهران و برادران در طول فصل تابستان در دستور کار خود قرار داده‌اند که در حال اجراست.

وی اجرای طرح خانه روشنان محله و فروع دین، طرح قرآنی 1446 با محوریت جزء 30 قرآن کریم، برپایی نمایشگاه دستاوردها و توانمندی‌های کانون‌های مساجد و اعزام نخبگان روستایی عضو کانون‌های فرهنگی هنری به کنگره ملی فرهنگی بچه‌های روستا در مشهد مقدس را از طرح‌های در دست اجرای دبیرخانه کانون‌های مساجد استان فارس در تابستان سال 91 برشمرد.

انتهای پیام/ز20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول