اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان:

کاشت درختان باید طی فرایند علمی انجام بگیرد

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: کاشت درخت و گیاه باید بر اساس تحقیقات علمی و یک فرایند دقیق انجام بشود تا بهترین مزایا از این اقدام به دست آید.

کاشت درختان باید طی فرایند علمی انجام بگیرد

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، شاهین شیرانی ظهر امروز در چهارمین همایش خشکسالی، حفاظت از منابع طبیعی و مصرف بهینه آب و وضعیت پایدار اظهار داشت: فرهنگ‌سازی عمومی در زمینه درختکاری باید محور امور قرار بگیرد چراکه محیط زیست تأثیر بسیاری بر سلامتی جسم و روح افراد دارد.

وی بیان داشت: درخت و درختکاری در بین ایرانیان یک سنت دیرینه‌ای است و ضمن روایات مختلفی که از سوی امامان معصوم و پیامبر اکرم (ص) به آن تاکید شده است، در قران کریم نیز به امر درختکاری تأکیدات بسیاری شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به اینکه شاید امروز قدر منابع طبیعی برای افراد مشخص نشده است، بیان داشت: همان‌طور که با توسعه شهرنشینی الگوی بیماری‌ها تغییر کرده و از شیوع بیماری‌های عفونی، اسهال و استفراغ به سمت بیماری‌های غیر واگیردار پیش رفتیم، تخریب محیط زیست نیز اثرات جبران‌ناپذیری بر توسعه کشور و سلامتی گذاشته است.

وی با اشاره به مقاله‌ای که در زمینه وضعیت اقتصادی سوئد از چوب نوشته شده بود، ادامه داد: در این مقاله آمده که صادرات سوئد از چوب از نظر میزان ارز صادرات نفت ایران قابل مقایسه نبود.

شیرانی با بیان اینکه در کشور سوئد فرهنگ شده بود که به جای قطع هر درخت، یک درخت دیگر کاشته می‌شد، افزود: هر چند وضعیت بارندگی، آب و هوا و شرایط اقلیمی ایران با سوئد متفاوت است اما باید از فرهنگ آنها در ارتباط با سرمایه‌گذاری که در زمینه درختکاری انجام می‌دهند، الگوبرداری کرد.

وی تاکید کرد: برعکس کشور سوئد، کشوری مانند آفریقا که پوشش گیاهی بالایی دارد به منظور اتوبان‌کشی از جنوب به سمت شمال کشور در حالی حاضر به قطع درختان در مسیر اتوبان کردند که معتقد بودند در بین این همه پوشش گیاهی آفریقا، قطع این تعداد درخت آسیبی به اکوسیستم آنجا نمی‌زند که همین مسئله سبب تخریب محیط زیست آنجا شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه امروزه تعادل اکوسیستم در ایران به هم خورده است، افزود: نسل امروز بدون اندیشیدن به زندگی آیندگان محیط زیست را تخریب می‌کنند که در قانون اساسی ایران و قوانین دین اسلام به صراحت آمده که باید به فکر آیندگان هم باشیم.

انتهای پیام/ش10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول