اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به همت شهرداری قزوین صورت گرفت

تبدیل درختان خشک به تندیس‌های حجمی

خبرگزاری فارس: به ابتکار سازمان پارک‌ها و فضای سبز قزوین، پنج تندیس زیبای درختی در بوستان ملت و یک تندیس در خیابان خیام قزوین بر روی درختان خشک موجود طراحی و تراشیده شد.

تبدیل درختان خشک به تندیس‌های حجمی

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از شهرداری قزوین، مدیرعامل این سازمان با بیان اینکه درختان نماد قدمت و سرسبزی در هر شهر به شمار می‌روند و ممکن است به دلایل گوناگونی خشک شوند، اضافه کرد: در این شرایط می‌توان به جای قطع درختان از آنها تندیس‌های زیبایی ساخت تا همچنان زینت‌بخش سیمای شهر باشند.

سید مهدی کاظمی ادامه داد: مزیت این درختان، تنومندی آنهاست که دارای ریشه‌های قوی هستند و دیگر نیازی به ساخت سازه و ستون ندارند، بدین منظور با هنرمندی استاد کریمی هنرمند مجسمه‌ساز که در زمینه ساخت تندیس‌های چوبی تبحر دارد، پنج اصله از درختان خشک شده در بوستان ملت که می‌بایست قطع می‌شد، به تندیس‌های زیبایی با نام‌های مرغ پرنده خوار، سه رخ، بز کوهی، پرنده و سطل زباله تبدیل شدند.

وی اضافه کرد: علاوه بر تندیس‌های فوق، تندیس‌های باربد و کیش اسب در بوستان ملت، تندیس مادر و سیمرغ در بوستان بانوان و تندیس پرنده در خیابان فردوسی، 11 تندیس حجمی درختی موجود در شهر قزوین هستند.

انتهای پیام/آ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول