اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس منابع طبیعی فیروزکوه خبر داد

توزیع 65 هزار نهال از درختان مثمر و غیرمثمر در فیروزکوه

خبرگزاری فارس: رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان فیروزکوه گفت: 65 هزار نهال از درختان مثمر و غیرمثمر در این شهرستان به متقاضیان مشارکت در کاشت واگذار می‏شود.

توزیع 65 هزار نهال از درختان مثمر و غیرمثمر در فیروزکوه

حجت‏الله خان‏محمدی امروز در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در شرق استان تهران اظهار کرد: اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان فیروزکوه تعداد زیادی از درختان مثمر و غیرمثمر را در سطح این شهرستان توزیع می‏کند.

وی اضافه کرد: اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان فیروزکوه امسال 65 هزار نهال از این دو گونه درختان مثمر و غیرمثمر را وارد این منطقه کرده که این نهال‏ها در حال اصلاحات است.

خان‏محمدی بیان کرد: این نهال‏ها به افرادی که متقاضی مشارکت در کاشت آنها هستند، افرادی که قرارداد قبلی با ما دارند و یا افرادی که بخواهند در محیط اداری، مسکونی، صنعتی و ... برای خود فضای سبز ایجاد کنند، واگذار می‏‎شود.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان فیروزکوه اظهار کرد: گونه‏های اقاقیا، زبان‏گنجشک، تبریزی، گردو و سوزنی‏برگ‏ها مانند کاج و سرو از جمله درختانی هستند که با شرایط محیطی و آب و هوایی منطقه فیروزکوه سازگاری و مطابقت دارند.

خان‏محمدی عنوان کرد: برای ایجاد فضای سبز و درختکاری در بیمارستان امام خمینی (ره) فیروزکوه نهال‏ها و درختان آماده تحویل است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان فیروزکوه ادامه داد: در قالب مکاتباتی با شبکه بهداشت و درمان فیروزکوه پیگیری‏های لازم در زمینه اجرای این طرح انجام شده و منابع طبیعی آماده تحویل نهال‏ها و کاشت آنها با نظر کارشناسی شده است.

وی افزود: همچنین در مکاتبات انجام شده با اداره آموزش و پرورش شهرستان فیروزکوه قرار بر این شد که ایجاد فضاهای سبز و کاشت انواع درختان در فضاهای آموزشی و مدارس این شهرستان توسعه یابد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان فیروزکوه یادآور شد: از نظر اقتصادی درختان مثمر و بارده باید طوری مورد استفاده قرار گیرند که توان تولید و باردهی خود را برای دوره‏های بعد از دست ندهند و باید طبق روش‏های اصولی خاص محصول این درختان را برداشت کرد تا از این‌گونه درختان بتوان نهایت بهره‏برداری اقتصادی را در کنار حفظ قدرت تجدیدکنندگی درخت به عمل آورد.

خان‏محمدی اضافه کرد: باید بعد از هرگونه استفاده از درختان و گونه‏های مختلف، گونه‏ای دیگر را جایگزین آن کرد و تنها نباید به دنبال کسب درآمدهای زودبازده از منابع طبیعی باشیم.

وی تاکید کرد: درختی که سالیان زیاد در یک منطقه کاشته شده با شرایط محیطی آن منطقه خود را وفق می‏دهد و هیچ وقت یک نهال تازه‏ کاشت نمی‏تواند اثراتی همچون آن درخت را بر طبیعت اطراف خود داشته باشد.

انتهای پیام/ح20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول