اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با همکاری مدیریت جهاد کشاورزی جیرفت

جیرفتی‌ها روز مزرعه میوه‌های سردسیری را جشن گرفتند

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی جیرفت و کهنوج گفت: روز مزرعه میوه‌های سردسیری با همکاری مرکز تحقیقات کشاورزی شهید مقبلی جیرفت و کهنوج و مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان جیرفت برگزار شد.

جیرفتی‌ها روز مزرعه میوه‌های سردسیری را جشن گرفتند

موسی نجفی‌نیا امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در حاشیه کارگاه روز مزرعه میوه‌های سردسیری در جیرفت اظهار داشت: در راستای طرح تسریع انتقال یافته‌های تحقیقاتی، ارتقای سطح علمی و آگاهی فنی و آشنایی بیشتر کارشناسان اجرایی و کشاورزان با نحوه مدیریت باغ‌های میوه‌ سردسیری این کارگاه آموزشی برپا شده است.

وی افزود: در این کارگاه شرکت‌کنندگان با تغذیه درختان سردسیری با تأکید بر آزمون برگ و خاک، ظرفیت باغ‌ها، استفاده از کود حیوانی، نحوه و زمان مصرف عناصر ماکرو و میکرو، به‌زراعی درختان سردسیری، چگونگی احداث باغ و تولید نهال مورد نیاز در سطح منطقه آشنا می‌شوند.

نجفی‌نیا عنوان کرد: همچنین سیستم‌های کاشت، ارقام و پایه‌ها و سازگاری آنها، بررسی سرمای زودرس و دیررس بهاره، هرس درختان سردسیری، ژنوتیپ‌های برتر گردو، ضرورت تولید نهال پیوندی گردو و آفات مهم درختان سردسیری و روش‌های مبارزه با آنها از جمله موارد دیگر مطرح شده در این کارگاه آموزشی است.

وی ابراز داشت: این کارگاه آموزشی به مدت یک روز با حضور محققان و کارشناسان ذیربط، بهره‌برداران منطقه، مهندسان ناظر کشت میوه‌های سردسیری، اعضای طرح تسریع انتقال یافته‌های تحقیقاتی و مروجان بخش کشاورزی در روستای قلندری دهستان محمدآباد روزپیکر از توابع بخش ساردوئیه شهرستان جیرفت برگزار شده است.

نجفی‌نیا خاطرنشان کرد: همچنین کارگاه آموزشی روز مزرعه میوه‌های سردسیری با همکاری مرکز تحقیقات کشاورزی شهید مقبلی جیرفت و کهنوج و مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان جیرفت برگزار شد.

انتهای پیام/ب20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول