اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جهاد کشاورزی جنوب کرمان خبر داد

انجام 69 پروژه تحقیقاتی در جهاد کشاورزی جنوب کرمان

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان گفت: پروژه‌های تحقیقاتی جهاد کشاورزی جنوب کرمان از 53 طرح در سال 88 به 69 طرح در سال جاری رسیده است.

انجام 69 پروژه تحقیقاتی در جهاد کشاورزی جنوب کرمان

مجید درینی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در جیرفت با اشاره به عملکرد بخش تحقیقات، آموزش و ترویج سازمان جهاد کشاورزی اظهار داشت: در بخش تحقیقات، پروژه‌های تحقیقاتی که در سال 88 به تعداد 53 طرح بوده در سال 90 به 69 طرح رسیده است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر 18 طرح تحقیقاتی خاتمه یافته است، افزود: همچنین مقاله‌های ارائه شده در مجامع و کنگره‌های علمی بین‌المللی در سال جاری به 16 مقاله رسیده است که نسبت به سال گذشته دو برابر شده است.

درینی تصریح کرد: در بخش پایان‌نامه‌های دانشجویی در سال 90 تعداد 13 پایان‌نامه اجرایی شده است.

وی ابراز داشت: در بخش آموزش کارکنان نیز 2 هزار و 616 نفر روز و 3 هزار و 174 نفر از بهره‌برداران جنوب کرمان آموزش دیده‌اند.

درینی با اشاره به اینکه رشته‌های مصوب واحد آموزشی به 17 رشته ارتقا یافته است، بیان داشت: در مرکز آموزش پذیرش دانشجو به یک‌هزار و 47 نفر رسیده که رشد مناسبی داشته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان گفت: در بخش ترویج کشاورزی نیز تعداد شرکت‌های خدمات مشاوره‌ای فنی، مهندسی کشاورزی جنوب کرمان به 48 شرکت با 362 نفر رسیده است.

درینی خاطرنشان کرد: فارغ‌التحصیلان بخش کشاورزی، توسعه فعالیت‌های ترویجی و مهارت تولیدکنندگان نسبت به سال گذشته از رشد مناسبی برخوردار است.

وی اذعان داشت: همچنین با مشارکت مؤسسه تحقیقات اصلاح و تهیه نهال و بذر مرکز تحقیقات کشاورزی صفی‌آباد «دزفول» و مرکز تحقیقات کشاورزی شهید مقبلی جیرفت و کهنوج رقم جدید ذرت سینگل‌کراس با نام «مبین» معرفی شده است.

درینی با اشاره به ویژگی‌های این ذرت عنوان کرد: عملکرد 11 تن در هکتار، عملکرد  دانه یک تن بالاتر در شرایط تنش گرما، تحمل به تنش گرما، مناسب برای کشت در اقلیم گرمسیری کشور و 12 روز زودرسی نسبت به رقم شاهد از جمله ویژگی‌های این رقم جدید است.

وی اظهار داشت: 20 درصد افزایش عملکرد ذرت در مناطق مؤثر از تنش گرما و 50 درصد افزایش عملکرد بذر هیبرید ذرت نیز از دیگر ویژگی‌های ذرت سینگل‌کراس است.

انتهای پیام/ی20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول