اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

رئیس جهاد کشاورزی سمنان خواستار شد:

پسته محور تحقیقات کشاورزی در سمنان/ ارائه الگوی کشت مناسب

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: شاکله اصلی کار تحقیقات کشاورزی در استان سمنان، باید روی محصول پسته باشد.

پسته محور تحقیقات کشاورزی در سمنان/ ارائه الگوی کشت مناسب
به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، سیدمجید موسوی عصر امروز در جلسه شورای تحقیقات کشاورزی استان سمنان که در محل سازمان جهاد کشاورزی این استان تشکیل شد، به جایگاه محصول پسته استان اشاره کرد.
وی گفت: شاکله اصلی کار باید روی این محصول باشد و از آنجایی که این محصول در استان خوب جواب داده، برنامه‏ها و اعتبارات تحقیقاتی باید بیشتر به این سمت سوق داده شود.
موسوی افزود: باید روی بسته‏بندی، فراوری، شناسایی آفات و امراض، بهترین شیوه مبارزه و آبیاری به خوبی کار شود تا با ارائه نقطه نظرات کاربردی و تحقیقاتی در خصوص این محصول بیش از پیش حرف برای گفتن داشته باشیم.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به وضعیت استان سمنان از نظر آب گفت: مرکز تحقیقات کشاورزی بهترین شیوه آبیاری در محصول پسته که در کمیت و کیفیت محصول اثر مثبت داشته باشد، را باید معرفی کند.
موسوی اظهار داشت: این مرکز برای محصولات عمده و مهم زراعی و باغی استان سمنان باید، یک نقشه و الگوی کشت مناسب طراحی کند و ارائه دهد.
وی با اشاره به نحوه ارائه و مصوب کردن طرح‏های تحقیقاتی پیشنهادی اضافه کرد: این طرح‏ها باید به صورت منسجم در قالب کمیته‏های کارشناسی با حضور نمایندگان خبره سازمان مطرح و بعد از مباحث کارشناسی در کمیته‏ها مصوب و برای تصویب نهایی به جلسات شورا ارائه شود.
انتهای پیام/ش30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول