اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول خدمات فنی تحقیقات جهاد کشاورزی استان زنجان خبر داد

فعالیت 14 هزار نفر در سازمان تحقیقات‌ کشاورزی استان زنجان

خبرگزاری فارس: مسئول خدمات فنی تحقیقات جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: 14 هزار نفر در سازمان تحقیقات‌، آموزش و ترویج کشاورزی استان زنجان فعالیت می‌کنند.

فعالیت 14 هزار نفر در سازمان تحقیقات‌ کشاورزی استان زنجان

محمد حسین نعمتی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان، اظهار کرد: تنوع محصولات کشاورزی به علت موقعیت خاص جغرافیایی‌، وجود نیروی انسانی متخصص‌، وجود راه‌آهن و قرار گرفتن استان در مسیر ترانزیت غرب به شرق آزاد راه‌ها و راه‌های مناسب ارتباطی از مزیت‌های بخش کشاورزی در استان زنجان محسوب می‌شود. وی تصریح کرد: فعال بودن فرودگاه و امکان حمل محصولات کشاورزی به صورت فرآوری شده و تازه‌خوری به سایر نقاط جهان، نیروی کار مناسب و ارزان در بخش کشاورزی استان، مازاد بر مصرف بودن اغلب محصولات کشاورزی از دیگر مزیت‌های بخش کشاورزی در استان زنجان است.

مسئول خدمات فنی تحقیقات جهاد کشاورزی استان زنجان خاطرنشان کرد: سازمان تحقیقات‌، آموزش و ترویج کشاورزی وابسته به وزارت جهاد کشاورزی بزرگترین و قدیمی‌ترین سازمان تحقیقاتی در بین نهادهای تحقیقاتی وابسته به دستگاه‌های اجرایی کشور است.

وی با اشاره به اینکه این سازمان دارای 24 موسسه و مرکز تحقیقات ملی است، افزود: این مرکز دارای 30 مرکز تحقیقاتی استانی، پنج مرکز تحقیقات منطقه‌ایی و 316 ایستگاه تحقیقاتی در این سازمان فعالیت می‌کنند.

نعمتی با اشاره به اینکه 14 هزار پرسنل در این مجموعه فعالیت می‌کنند، خاطرنشان کرد: 2 هزار و 230 نفر از افراد عضو هئیت علمی هستند.

وی سیاست‌های کلی تحقیقاتی این سازمان را حل مسائل و مشکلات بخش‌های اجرایی و تولیدی به روش علمی عنوان کرد و افزود: اجرای برنامه‌های تحقیقاتی با هدف تحقق اهداف برنامه‌های پنج ساله و آینده‌نگری و باز کردن افق‌ها و ایجاد فرصت‌های جدید برای آینده از دیگر سیاست‌های این سازمان است.

مسئول خدمات فنی تحقیقات جهاد کشاورزی استان زنجان شناخت و تعیین نیازها و اولویت‌های تحقیقاتی منطقه، بررسی و تحقیق در زمینه‌های به‌ نژادی، به زراعـی، تغذیه گیاهی، حاصلخیزی خاک، نیازهای آبی و کودی محصولات زراعی و باغی، ‌آبی و دیم استان از اهداف و وظایف این سازمان محسوب می‌شود.

وی یادآور شد: بررسی و تحقیق در زمینه‌های افزایش تولید مواد سلولزی و دسترسی به منابع جدید، گیاهان دارویی،‌ مدیریت بهینه منابع طبیعی،‌ شناسایی و حفظ تنوع زیستی استان، بررسی و تحقیق در زمینه‌های ارائه الگوهای جامع و بهینه مهار و کاهش فرسایش و بهره‌وری و بهره‌برداری از بارش، سیلاب و مهار فرسایش رودخانه‌ای و مدیریت جامع حوزه‌های دشتی و اراضی حاشیه رودخانه‌ای از دیگر اهداف و وظایف این سازمان است.

نعمتی همکاری با مدیریت‌های تابعه سازمان‌های تحقیقات و آموزش کشاورزی و جهاد کشاورزی استان در زمینه ارزیابی اراضی و شناسایی خاک و همچنین بهره‌برداری و استفاده بهینه از منابع خاک و آب استان و تهیه و اجرای برنامه‌های تکثیر بذر و نهال، حفظ و کنترل کیفیت خلوص بذر را از دیگر دستاوردهای این سازمان عنوان کرد.

وی با اشاره به اینکه بررسی و تحقیق در زمینه‌های مسائل اقتصادی- اجتماعی حوزه‌های روستایی و همکاری در اجرای طرح‌های تحقیقاتی ملی از دیگر اهداف این سازمان است.

انتهای پیام/س10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول