اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان کشاورزی استان البرز:

تحقیقات مهم‌ترین عامل در توسعه صنعت کشاورزی است

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان کشاورزی استان البرز گفت: تحقیقات مهم‌ترین عامل در توسعه صنعت کشاورزی است.

تحقیقات مهم‌ترین عامل در توسعه صنعت کشاورزی است
به گزارش خبرگزاری فارس از کرج علی‌اصغر منصور‌خاکی ظهر امروز در نشست مشترک با مسئولان پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی ایران مستقر در کرج اظهار کرد: توسعه و پیشرفت در هر بخشی نیازمند تحقیق و پژوهش است،‌ لذا باید با برنامه‌ریزی‌های اساسی تحقیقات را در صنعت کشاورزی بیشتر کرده تا شاهد تحولات در این بخش باشیم.

وی ادامه داد: استان البرز دارای توانمندی‌های بسیار زیادی در بخش کشاورزی است، اما توسعه و پیشرفت این مهم نیازمند توجه بیشتر مسئولان است.

رئیس جهاد کشاورزی البرز گفت: تحقیقات انجام شده توسط کارشناسان این بخش باید کاربردی شده و در این صنعت مورد استفاده قرار گیرد لذا با در اختیار قرار دادن دستاوردهای علمی به بهره‌برداران می‌توانیم صنعت کشاورزی را با تحولات اساسی مواجه کنیم.

منصورخاکی اظهار کرد: این که فقط تحقیقات صورت گیرد،‌ نمی‌تواند سبب رشد کشاورزی شود بلکه باید این تحقیقات به صورت عملی وارد این چرخه شده تا اثرات خود را باقی گذارد.

وی در ادامه به چالش‌های موجود در بخش کشاورزی از جمله البرز پرداخت و افزود: با توجه به برنامه‌ریزی‌های کلان در بخش کشاورزی این صنعت هنوز با مشکل مواجه بوده و بهره‌برداران نیز با معضلات بسیار زیادی مواجه هستند.

این مسئول خاطرنشان کرد: یکی از موسسات بسیار فعال در زمینه تحقیقات کشاورزی پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی ایران است که توانسته با شناسایی کاستی‌های علمی در بخش کشاورزی، این صنعت را با رشد و توسعه همراه کند.

وی تأکید کرد: البته با وجود تحقیقات گسترده کارشناسان و دانشمندان در این زمینه هنوز صنعت کشاورزی با برخی از مشکلات کوچک و بزرگ دست و پنجه نرم می‌کند.

در ادامه این نشست رئیس پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی ایران نیز طی سخنانی بر لزوم توجه بیشتر مسئولان به بخش کشاورزی گفت: موسسه بیوتکنولوژی ایران یکی از مهم‌ترین بخش‌های تحقیقی در بخش کشاورزی است که توانسته گام‌های بلندی را در این بخش بردارد.

سید‌مجتبی خیام نکویی گفت: این مرکز تحقیقاتی با سه هدف ارتقای تولیدات، کاهش ضایعات و تبدیل فرآورده‌های کم ارزش به محصولات با ارزش فعالیت می‌کند که تاکنون توانسته با انجام تحقیقات و پژوهش‌های گسترده در تحقق اهداف خود موفق باشد.

انتهای پیام/ج20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول