اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی چهارمحال و بختیاری خبر داد

انجام 75 طرح تحقیقاتی کشاورزی در چهارمحال و بختیاری

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی چهارمحال و بختیاری از اجرای 75 طرح تحقیقاتی کشاورزی در این مرکز خبر داد.

انجام 75 طرح تحقیقاتی کشاورزی در چهارمحال و بختیاری

روانبخش رئیسیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، اظهار داشت: در حال حاضر 40 محقق و پژوهشگر در مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی این استان مشغول به فعالیت هستند.

وی با بیان اینکه 75 طرح تحقیقاتی در این مرکز در دست اجرا است، گفت: با توجه به اهمیت موضوع خشکسالی و اثرات آن بر کشاورزی و منابع طبیعی عمده تحقیقات این مرکز در راستای کمک به کشور به ‌منظور حل این معضلات بزرگ است.

رئیسیان با بیان اینکه این مرکز از ادغام دو مرکز با عناوین مرکز تحقیقات کشاورزی و مرکز تحقیقات منابع طبیعی و امور دام شکل گرفته است، گفت: این مرکز به‌ دنبال سیاست دولت مبنی بر ادغام وزارتخانه‌های جهادسازندگی و کشاورزی در سال 1382 شکل گرفت.

رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان چهارمحال و بختیاری با مجموعه‌ای متشکل از هفت بخش تحقیقاتی شامل آبخیزداری، گیاه‌پزشکی، اصلاح بذر و نهال، باغبانی، خاک و آب، منابع طبیعی، و علوم دامی مشغول به فعالیت است.

وی با بیان اینکه عمده فعالیت مرکز با توجه به نیازهای تحقیقاتی دستگاه‌های اجرایی بر روی طرح‌های تحقیقاتی کاربردی متمرکز شده است، گفت: وجود چندین آزمایشگاه با وسایل و امکانات پیشرفته توان انجام طرح‌ها و پروژه‌های کاربردی و زیربنایی در حوزه کشاورزی، دامپروری و منابع طبیعی را به این مرکز داده است.

رئیسیان خاطرنشان کرد: ایستگاه تحقیقاتی چهارتخته، ایستگاه تحقیقاتی بلداجی، ایستگاه تحقیقاتی قلعه قارک، ایستگاه تحقیقاتی آلونی و ایستگاه تحقیقاتی بادام از ایستگاه‌های تحت نظر این مرکز بوده که هر ساله در آنها چندین پروژه و طرح تحقیقاتی اجرا می‎شود.

انتهای پیام/ح20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول