اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور رئیس انجمن بین‎المللی هواشناسی انجام گرفت:

برگزاری کارگاه آموزشی نقش هواشناسی در کشاورزی در گرگان

خبرگزاری فارس: کارگاه آموزشی نقش هواشناسی کاربردی در کشاورزی با حضور رئیس انجمن بین‎المللی هواشناسی کاربردی و جمعی از محققان، کارشناسان و کشاورزان در تالار کوثر سازمان جهاد‎کشاورزی برگزار شد.

برگزاری کارگاه آموزشی نقش هواشناسی در کشاورزی در گرگان
به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد ‎کشاورزی استان گلستان در این کارگاه اظهار داشت: افزون بر 3‎ میلیون ‎تن تولید محصول در استان به صورت دیم است که پایداری در تولید، از اولویت مهم محسوب می‎شود.
مصطفی مصطفی‎لو تصریح کرد: وقتی یک مولفه برای تولید محصول، نوسان پیدا می‎کند با مشکلاتی مواجه می‌شویم که خسارات زیادی در زمینه کشاورزی به وجود می‎آورد چنانچه در سال گذشته، زمستان گرم سبب طغیان آفت شد و تاثیر سوئی بر میزان عملکرد وارد کرد.
وی با بیان اینکه هوا و اقلیم در کشاورزی از ضروریات مهم محسوب می‎شوند، خاطرنشان کرد: هواشناسی کاربردی با دیدگاه فنی و علمی به افزایش تولید در استان کمک می‎کند لذا با توجه به اینکه گلستان یکی از بهترین استان‎های کشاورزی تلقی می‎شود باید تمام جوانب تولید با یکدیگر انطباق داشته باشند.
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی گلستان افزود: در زمینه اقلیم و هوا‎شناسی کشاورزی باید خود را به اطلاعات نوین مجهز کنیم که در این راستا کمیته هواشناسی در سازمان تشکیل شد تا ضمن آسیب‎شناسی اولیه، نقشه‎های هواشناسی استان و میزان قابلیت‎ها را شناسایی کنیم.
مصطفی‎لو اذعان داشت: تعداد 20 ایستگاه هواشناسی با سطح بالاتر طراحی کردیم که در نقاطی از استان به خاطر دارا بودن شرایط خاص توپوگرافی، این ایستگاه‎ها ایجاد و یا ارتقا پیدا کنند که تعداد پنج ایستگاه برای ارتقا و 15 عدد برای احداث پیش‎بینی شده است.
وی گفت: مبلغ یک‌میلیارد و 400 میلیون تومان از محل اعتبارات خشکسالی درخواست شده که میزان 50 درصد آن را دریافت کرده‎ایم و میزان 700 میلیون تومان نیز برای آماده‎سازی زیر‎ساخت‎ها تخمین زده است.
انتهای پیام/صا30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول