اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع‌ طبیعی کردستان خبر داد

تدوین 70 پروژه تحقیقاتی کشاورزی در کردستان

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع‌ طبیعی کردستان از تدوین 70 پروژه تحقیقاتی بخش کشاورزی در راستای مصوبات سفرهای هیئت دولت و رهبری به این استان خبر داد.

تدوین 70 پروژه تحقیقاتی کشاورزی در کردستان

بایزید یوسفی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: 70 پروژه تحقیقاتی متناسب با نیازهای استان و در راستای برنامه پنجم توسعه، سفرهای استانی هیئت دولت و مقام معظم رهبری به استان تدوین شده است.

وی با بیان اینکه هنوز اعتبار طرح‌های ذکر شده تخصیص داده نشده است، تصریح کرد: به محض تامین اعتبار اجرای این طرح‌ها در استان شروع خواهد شد.

وی به تدوین طرح‌های کلان استان اشاره کرد و گفت: از دیگر اقدامات مرکز تحقیقات در سال گذشته تدوین 21 طرح کلان تحقیقاتی متناسب با نیازهای استان بوده که برای پیگیری به استانداری ارسال شده است.

رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع‌طبیعی کردستان اظهارداشت: یک طرح کلان تحقیقاتی نیز در سال گذشته تدوین و به معاونت علمی و فن‌آوری ریاست جمهوری برای تامین اعتبار ارسال شده است.

یوسفی در ادامه به انتقال نتایج و یافته‌های تحقیقاتی و انعکاس فعالیت‌های مرکز اشاره و تصریح کرد: برگزاری نمایشگاه دستاوردهای تحقیقاتی مرکز در سطح استان، ارائه 12 عنوان سخنرانی علمی مربوط به پروژه‌های تحقیقاتی مرکز و ارائه سه عنوان کارگاه آموزشی از جمله اقدامات مرکز برای ارائه فعالیت‌های تحقیقاتی استان است.

وی اجرای طرح‌های تحقیقاتی در مزارع را گامی در راستای توسعه کشاورزی در استان دانست و عنوان کرد: امیدواریم با ارائه این طرح‌های تحقیقاتی توسعه هر چه بیشتر بخش کشاورزی در استان فراهم شود.

وی بیان داشت: برای دستیابی به ایجاد یک ساختار کارا، هدفمند و مولد تحقیقاتی اقدامات اصلاحی در زمینه‌های پژوهشی، ستادی و عملکردی در استان صورت می‌گیرد.

* اجرای 116 طرح ملی در کردستان

رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع‌ طبیعی کردستان به طرح‌های تحقیقاتی در حال اجرا اشاره کرد و گفت: 116 طرح ملی، 3 طرح ملی مشترک، 8 طرح مستقل، 3 طرح ترویجی ، 5 طرح استانی و یک طرح تطبیقی در استان در حال اجرا است.

یوسفی خاطرنشان کرد: پروژه‌های تحقیقاتی استان در بخش‌های آبخیزداری، اصلاح بذر، منابع طبیعی، علوم دامی، دامپزشکی، اقتصادی اجتماعی، خاک و آب و گیاه‌پزشکی اجرا می‌شود.

وی در ادامه عنوان کرد: در بخش علوم دامی، دامپزشکی، خاک و آب وگیاه‌پزشکی به ترتیب 3،6،9 و 13 طرح در دست اجرا است.

وی تعداد پروژه‌های در حال اجرا در بخش منابع‌ طبیعی را 17 طرح ذکر کرد و بیان داشت: از این تعداد 11 طرح ملی، 5 طرح مستقل و یک طرح نیز استانی است.

انتهای پیام/غ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول