اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون مرکز تحقیقات‎‎کشاورزی گلستان خبر داد:

معرفی ارقام اصلاح‎شده زراعی در مرکز تحقیقات کشاورزی گلستان

خبرگزاری فارس: معاون پژوهشی مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان گلستان گفت: معرفی ده‎ها رقم اصلاح شده محصولات زراعی دستاورده کار پژوهشی این مرکز است.

معرفی ارقام اصلاح‎شده زراعی در مرکز تحقیقات کشاورزی گلستان
ابوالفضل فرجی در حاشیه نمایشگاه هفته پژوهش در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار داشت: بخش تحقیقات اصلاح و تهیه نهال و بذر مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان گلستان با قدمتی بالغ بر 52 سال از قدیمی‎ترین بخش‎های تحقیقاتی استان است.
وی تصریح کرد: این بخش اهدافی نظیر پتانسیل‎یابی کشت محصولات زراعی و باغی در استان، معرفی ارقام اصلاح شده جدید و برتر برای مناطق مختلف استان، مطالعه در زمینه خسارت‎های ناشی از تنش‎های زنده و غیرزنده به گونه‎های گیاهی مختلف و حل مسائل زراعی، فیزیولوژیکی این گونه‎ها مانند انتخاب بهترین تاریخ کاشت، مناسب‎ترین تراکم بوته، روش و الگوی کاشت، میزان بذر و.....،اجرای طرح‎های مشترک در زمینه‎های تغذیه، آبیاری، مکانیزاسیون، گیاه‎پزشکی و... با سایر بخش‎ها و واحدهای تحقیقاتی و برنامه‎ریزی حفظ خلوص و تامین هسته‎های اولیه بذر و نهال محصولات مختلف را دنبال می‎کند.
معاون پژوهشی مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان گلستان اذعان داشت: دستاوردهای شاخص تحقیقاتی از زمان تاسیس تاکنون معرفی ده‎ها رقم اصلاح شده محصولات مهم زراعی و باغی با کیفیت مناسب، صفات مطلوب زراعی، سازگار به شرایط اقلیمی مختلف و متحمل به آفات و بیماری‎های مهم بوده است که معرفی این ارقام به همراه سایر نتایج حاصل از پژوهش سبب افزایش تولید و کیفیت محصولات زراعی و باغی استان شده است.
فرجی خاطرنشان کرد: هم‎اکنون بخش تحقیقات اصلاح و تهیه نهال و بذر با 21 نفر عضو هیئت علمی و 9 نفر محقق دارد که از این تعداد هفت نفر دارای مدرک دکترا، 11 نفر دانشجوی دکترا و 12 نفر دارای مدرک کارشناسی ارشد هستند و همچنین 20 نفر نیروی فنی کارشناس و کمک کارشناس و 20 نفر نیروی اداری و پشتیبانی در این بخش فعالیت می‎کنند.
انتهای پیام/صا30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول