اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی‌فقیه در قزوین:

توان مالی ضعفا در دریافت مالیات مورد توجه قرار گیرد

خبرگزاری فارس: امام‌جمعه قزوین گفت: در بین اصناف عده‌ای جزء ضعفا هستند که باید در دریافت مالیات از این افراد توجه لازم صورت گیرد.

توان مالی ضعفا در دریافت مالیات مورد توجه قرار گیرد

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی دفتر امام‌جمعه قزوین، آیت‌الله هادی باریک‌بین در دیدار با کارکنان اداره امور مالیاتی استان قزوین که به مناسبت هفته مالیات انجام شد، گفت: مردم از دولت انتظار دارند، مالیات به موقع و متناسب با درآمد واقعی آن‌ها محاسبه و دریافت شود.

وی اظهارکرد: ما باید از مردم همان مقدار که حق دولت است، مالیات دریافت کنیم و مردم نیز باید حق دولت را پرداخت کنند و توجه داشته باشند که براساس ارزیابی این میزان تعیین ‌می‌شود.

آیت‌الله باریک‌بین پرداخت مالیات را براساس آیات و روایات مهم دانست و اظهار داشت: مالیات حق‌الناس است و باید به آن توجه ویژه‌ای صورت گیرد، چرا که در روز قیامت برای ذره‌ ذره‌ای که از مردم مالیات دریافت کرده‌ایم، باید پاسخگو باشیم که در این حال شما مسئولان امور مالیاتی کاری بسیار سخت و مشکلی دارید.

امام جمعه قزوین ادامه داد: دولت برای خدمت نیاز به مزد داشته و مردم باید مالیات پرداخت کنند، تا دولت به جای تکیه بر در‌آمد‌های نفتی به درآمد‌های مالیاتی تکیه کنند.

نماینده مقام معظم رهبری در استان بر ترویج فرهنگ صحیح مالیات در بین اقشار مختلف مردم تاکید و عنوان کرد: مسئولان اداره مالیاتی استان باید اصل پرداخت مالیات را برای مردم فرهنگ سازی کنند تا مردم با آگاهی کامل و اطلاعات بیشتری در پرداخت مالیات شرکت کنند.

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری خدمت‌رسانی دولت در بخش‌های مختلف را با اهمیت دانست و بیان کرد: خدمت‌رسانی دولت به مردم در بخش‌های مختلف باید به گونه‌ای باشد که مردم احساس کنند که پولی که به مالیات می‌دهند، دوباره به خودشان باز می‌گردند.

امام جمعه قزوین مالیات را یک مشارکت ملی و عمومی دانست و افزود: باید فرهنگ مالیات در بین مردم ترویج و گسترش پیدا کند که همانا مالیات مشارکت ملی و مشارکت عمومی برای اداره امور کشور است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین خدمت‌رسانی با اخلاق اسلامی با مراجعان را مهم‌ترین توصیه خود به مسئولان دانست و یادآور شد: باید در خدمت‌رسانی به این مردم نهایت دقت و تلاش خود را انجام دهیم و اخلاق شایسته‌ای در برخورد با افراد مراجعه کننده داشته باشیم.

باریک‌بین رسیدگی به شکایت‌های مردمی را از سوی مسئولان این اداره کل مهم دانست و گفت: گاهی وقت‌ها به دفتر ما مراجعه می‌کنند و از مواردی در خصوص مالیات اظهار گلایه می‌کنند، شما که در این اداره کل مشغول به خدمت هستید، باید ضمن بررسی و دقت به این گونه شکایت‌ها نهایت تلاش خود را داشته باشید.

در این دیدار سید مجتبی تقوی مدیرکل مالیات استان در خصوص برنامه‌های هفته مالیات و اقدامات انجام شده مطالبی بیان کرد.

انتهای پیام/ب30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول