اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره امور مالیات چناران:

پرداخت مالیات را وظیفه ملی و قانونی بدانیم

خبرگزاری فارس: رئیس اداره امور مالیاتی شهرستان چناران گفت: باید پرداخت مالیات را یک تکلیف اجتماعی و ادای یک دین و وظیفه ملی و قانونی بدانیم.

پرداخت مالیات را وظیفه ملی و قانونی بدانیم

غلامحسین لعل‌صباغیان به مناسبت هفته مالیات در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در چناران اظهار داشت: از سیاست‌های کلان اقتصادی، استقلال اقتصادی عدم اتکاء بودجه به درآمدهای نفتی و تامین هزینه‌های دولت از محل درآمدهای مالیاتی است.

رئیس اداره امور مالیاتی شهرستان چناران افزود: درآمدهای مالیاتی مطمئن‌ترین منبع درآمدهای دولت به جهت تامین هزینه‌ها و رفع نابرابری‌های اجتماعی و توزیع عادلانه ثروت است که خود سبب آبادانی و رفاه جامعه می‌شود.

وی ادامه داد: برای رسیدن به نقطه مطلوب نیاز به مشارکت مردم و ارتقای فرهنگ مالیاتی است و فرهنگ مالیاتی یعنی ایجاد باور و اعتقاد بنیادین در شهروندان نسبت به اهمیت و لزوم پرداخت مالیات و احساس وظیفه در تامین هزینه‌های مورد نیاز دولت در اداره کشور است.

صباغیان بیان داشت: اگر تمامی ساز و کارهای مناسب برای دریافت مالیات طراحی و فراهم شود، اما شهروندان اعتقادی به پرداخت مالیات نداشته باشند همواره از راه‌هایی برای فرار مالیاتی استفاده می‌کنند.

رئیس اداره امور مالیاتی چناران افزود: الزامات قانونی هر چقدر محکم و متقن باشد، اما بدون پشتوانه اعتقاد و اعتماد عمومی و تقویت فرهنگ مالیاتی راه به جایی نمی‌برد.

وی ادامه داد: ما باید بدانیم که مالیات قسمتی از درآمد افراد است که توسط دولت به موجب قانون از افراد در جامعه دریافت می‌شود و مالیات حق عموم برای مردم و در ردیف بیت‌المال است.

صباغیان اظهار داشت: اکثر مراجع عظام پرداخت مالیات را یک تکلیف و فریضه دینی و به چشم یک واجب نگاه می‌کنند پس هر شخص باید خودش را مسئول و خدای خویش را ناظر بر حساب و کتاب خود بداند و به تکلیف خود عمل کند.

وی اظهار داشت: مالیات سهم بسزایی در اداره کشور، امنیت جامعه، بهداشت، توسعه راه‌ها و آموزش و پرورش، پرداخت حقوق‌بگیران و مستمربگیران و طرح‌های عمرانی جامعه دارد و با پرداخت مالیات از اقتصاد تک محصولی نفت رهایی یافته و تحریم‌ها نیز هیچ اثری در رشد و توسعه ایران اسلامی ندارد.

رئیس اداه امور مالیاتی شهرستان چناران تصریح کرد: سازمان و ادارات امور مالیاتی تمام سعی و تلاش خود را در راستای برقراری عدالت مالیاتی در چارچوب ضوابط قانون و مقررات است.

وی بیان داشت: عدالت مالیاتی سبب اعتماد مردم و اعتماد مردم مهم‌ترین سرمایه نظام مالیاتی کشور است و وقتی اعتماد باشد انجام وظیفه ماموران مالیاتی سهل‌تر و سبب اجرای صحیح قانون و رضایت مؤدیان و بیت‌المال می‌شود.

صباغیان گفت: از اهداف نظام مالیاتی رسیدن به مرتبه‌ای است که مؤدیان مالیاتی به صورت داوطلبانه با تسلیم اظهارنامه مالیاتی و اعلام درآمد واقعی خود با دل و جان مالیات حقه دولت را پرداخت کنند و مالیات را حق شرعی بدانند.

وی یادآور شد: در سال‌های اخیر با فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی انجام شده در ارائه اظهارنامه‌های مالیاتی با همکاری و هم‌دلی میان کارکنان امور مالیاتی و اتحادیه‌ها و مجامع امور صنفی رشد چشم‌گیری در دریافت اظهارنامه و وصول در آمدهای مالیاتی شهرستان بودیم.

رئیس اداه امور مالیاتی شهرستان چناران افزود: بیشترین پرداخت کنندگان مالیات شرکت‌های خصوصی، کارکنان دولت و مؤدیان ارزش افزوده بودند که قسمتی از این مالیات متعلق به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها است.

انتهای پیام/ح20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول