اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار آذربایجان‌شرقی:

امور مالیاتی نباید دستخوش سلیقه‌های شخصی شود

خبرگزاری فارس: استاندار آذربایجان‌شرقی بر تحقق عدالت مالیاتی و جلب اعتماد مردم در این خصوص تاکید کرد و گفت: امور مالیاتی نباید دستخوش سلیقه‌های شخصی شود.

امور مالیاتی نباید دستخوش سلیقه‌های شخصی شود

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان‌شرقی، احمد علیرضابیگی در دیدار با مدیران امور مالیاتی استان با بیان اینکه عدالت مالیاتی جزو اهداف دولت محسوب می‌شود، افزود: آنچه موضوع وصول مالیات را قوام می‌بخشد جلب اعتماد مردم است و مردم باید احساس کنند که مالیات‌های دریافتی از آنها در مسیر توسعه کشور استفاده می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه مردم باید اطمینان‌خاطر پیدا کنند که در روند محاسبه مالیات، سلیقه‌های شخصی دخالت ندارد، گفت: باید با استفاده از فناوری‌های پیشرفته و نرم‌افزارهای مناسب به نحوی که سلیقه شخصی افراد کمترین دخالتی در آن نداشته باشد، مقررات یکسانی برای همه افراد در سرتاسر کشور اعمال شود و مردم احساس کنند که هیچ موضوعی در امور مالیاتی پنهان و پوشیده نیست.

بیگی شفاف‌سازی مقررات و قوانین و حذف بعضی از تعرفه‌ها را زمینه‌ساز تجارت آزاد و فارغ از رانت دانست و افزود: این موضوع یک انتخاب نیست بلکه یک مسیر گریزناپذیر است.

وی با تاکید بر اینکه نقش و سهم امور مالیاتی در عرصه اقتصاد کشور باید به شکل وسیع‌تری خود را نشان دهد، افزود: در شرایط موجود نقش سربازان اقتصادی در این زمینه بیشتر به چشم می‌خورد و لازم است که اصل و اساس فعالیت‌های اقتصادی کشور، بر اساس تلاش مدیران و کارشناسان اقتصادی قرار گیرد.

بیگی با بیان اینکه موضوع مالیات جزو برنامه‌های اصلاح امور اقتصادی منظور شده، افزود: دولت جمهوری اسلامی در سال‌های اخیر توانسته بخشی از درآمدهای مالیاتی را به سمت اداره کشور هدایت کند لکن گام‌های اساسی در این زمینه پیش رو داریم.

وی اظهار داشت: در استان آذربایجان‌شرقی اقدامات خوبی در جهت توسعه اقتصادی و توانمندسازی بخش خصوصی انجام شده و این موضوع موجب احساس امنیت فعالان اقتصادی و استقبال و رغبت نسبت به فعالیت‌های اقتصادی در این استان شده است.

استاندار آذربایجان‌شرقی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه استقلال سیاسی بدون استقلال اقتصادی مفهومی ندارد به تحریم نفتی جمهوری اسلامی ایران از سوی نظام سلطه اشاره کرد و افزود: تکیه بر اقتصاد بدون نفت در شرایط کنونی یک ضرورت محسوب می‌شود و شرایط پیش آمده می‌تواند امکان مناسبی برای مقابله موثر با محدودیت‌ها فراهم کند.

وی همچنین سهام عدالت را یکی از اقدامات اساسی دولت برای توزیع ثروت ملی بین نیازمندان جامعه و جلوگیری از اختصاصی‌سازی این ثروت دانست و افزود: آذربایجان‌شرقی هم در موضوع پرداخت سود سهام عدالت و هم مدیریت تعاونی‌های وابسته به این بخش، جایگاه برتری نسبت به استان‌های دیگر دارد. 

انتهای پیام/آ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول