اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین:

قزوین رتبه نخست کشور در تسلیم اظهارنامه مالیاتی الکترونیکی را دارد

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین گفت: استان قزوین برای دومین سال پیاپی موفق به کسب رتبه نخست کشور در بحث تسلیم اظهارنامه مالیاتی مودیان به صورت الکترونیکی شد.

قزوین رتبه نخست کشور در تسلیم اظهارنامه مالیاتی الکترونیکی را دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین سیدمجتبی تقوی ظهر امروز در نشست خبری خود با اصحاب رسانه استان بیان کرد: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده و تبلیغاتی که در خصوص مزایای تسلیم اظهارنامه مالیاتی مودیان به صورت الکترونیکی انجام شده است، توانستیم به مرحله‌ای از توانایی برسیم که برای دومین سال پیاپی رتبه نخست کشوری در اظهارنامه‌های مالیاتی الکترونیکی از آن مردم قزوین باشد.

وی افزود: در حال حاضر کلیه اتحادیه‌ها،‌ مجامع، مشاغل،‌ صنوف و مودیان مالیاتی می‌توانند اظهارنامه‌های مالیاتی خود را به صورت خوداظهاری و به صورت الکترونیکی تسلیم کنند.

مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه تا آخرین مهلت تسلیم اظهارنامه‌های مالیاتی زمان زیادی باقی نمانده است به مشمولین و مودیان مالیاتی هشدار داده می‌شود که آخرین مهلت ارسال اظهارنامه‌ها تا 31 تیرماه بوده و این مهلت به هیچ وجه قابل تمدید نیست.

تقوی اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین دلایل تبلیغات گسترده سازمان امور مالیاتی استان در خصوص پرداخت مالیات و تنظیم اظهارنامه‌های مالیاتی این است که حقی از کسی ضایع نشود و مردم با قوانین مالیاتی آشنا شوند.

وی گفت: عدم ارائه اظهارنامه مالیاتی سبب می‌شود تا معافیت مالیاتی پایه به مبلغ 58 میلیون و 200 هزار ریالی که در نظر گرفته شده است، از بین برود.

مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین تصریح کرد: افراد باید بدانند در صورتی که اظهارنامه‌ مالیاتی خود را تا مهلت مقرر تسلیم سازمان امور مالیاتی استان نکنند، علاوه بر پرداخت مالیات قبلی مشمول معافیت پایه نیز نمی‌شوند و مبلغ معافیت پایه نیز به مقدار مالیات آنها افزوده خواهد شد.

تقوی توضیح داد:‌ به طور مثال فردی که با خوداظهاری مالیاتی،‌ 500 هزار تومان مالیات برای او در نظر گرفته می‌شود در صورتی که اظهارنامه مالیاتی را تنظیم و ارسال نکند، با عدم مشمولیت معافیت پایه مالیاتی باید مالیاتی برابر با 1.5 میلیون تومان بپردازد و این به معنای افزایش چند برابری مالیات برای این افراد است.

وی ادامه داد:‌بیش از 95 درصد از پرونده‌های مالیاتی با توافقاتی که با ممیزین مالیاتی انجام می‌شود، طی مدت 30 روز به پایان می‌رسد و تنها پنج درصد از پرونده‌های مالیاتی به شورای حل اختلاف استان ارجاع داده می‌شود.

مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین اذعان کرد: طبق تبصره 2 ماده 119 قانون برنامه پنجم توسعه هرگونه معافیت مالیاتی منوط به ارائه اظهارنامه مالیاتی است، بنابراین مودیانی که برای دریافت معافیت مالیاتی اقدام می‌کنند، باید اظهارنامه مالیاتی خود را تنظیم و ارائه کنند.

تقوی ادامه داد: در حال حاضر طرح جامع مالیاتی در استان در حال اجراست که افزایش اعتماد مردم به سازمان مالیاتی و کاهش هزینه‌های دولت از اهداف این طرح است.

وی تاکید کرد: دریافت اظهارنامه مالیاتی، خدمات الکترونیکی ،‌امضای الکترونیکی، مشاهده پرونده‌های الکترونیکی بدون محدودیت زمان و مکان از الزامات طرح جامع مالیاتی است.

مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین خاطرنشان کرد: استان قزوین در یک دوره پنج ماهه موفق به کسب رتبه نخست در پیش ثبت نام کد اقتصادی رتبه اول کشور شد.

تقوی اظهار داشت: استان قزوین چهار هزار و 100 پرونده پیش ثبت نام کد اقتصادی انجام داده است.

وی ادامه داد:در حال حاضر یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های سازمان امور مالیاتی کشور رسیدن به کد اقتصادی اشخاص است که در این مسیر نیز فعالیت‌های فراوانی انجام شده است.

مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین تصریح کرد: ثبت نام برای اختصاص کد اقتصادی اشخاص حقیقی و حقوقی استان از ابتدای تیرماه آغاز شده و تا پایان بهمن ماه نیز ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/ل10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول