اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره مالیات و دارایی چالوس:

چالوس 8.6 میلیارد تومان مالیات معوق دارد/ 7 میلیارد تومان مالیات معوقه یک برادر و خواهر است

خبرگزاری فارس: رئیس اداره مالیات و دارایی چالوس درباره معوقه مالیاتی در شهرستان چالوس گفت: رقمی معادل 8 میلیارد و 600 میلیون تومان مالیات معوقه داریم که 7 میلیارد و 200 میلیون تومان آن تنها مربوط به یک خواهر و برادر است.

چالوس 8.6 میلیارد تومان مالیات معوق دارد/ 7 میلیارد تومان مالیات معوقه یک برادر و خواهر است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، عباس پاشا بعدازظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران افزود: در سال 91 برابر قانون برنامه پنج‌ساله توسعه که از سال 90 اجرایی شد، براساس تبصره 2 ماده 119 قانون، تحولات جدیدی در معافیت مالیاتی ایجاد شد که شرط معافیت مالیاتی تسلیم اظهار‌نامه است.

وی گفت: به جز فعالیت‌های کشاورزی، حقوق حقوق‌بگیران و وسایل نقلیه هر نوع فعالیت دیگری به شرط ارائه اظهارنامه می‌تواند از معافیت مالیاتی استفاده کند.

پاشا خاطرنشان کرد: تمام کسبه، مالکان املاک مسکونی، مدارس و دانشگاه‌های غیرانتفاعی یا مراکزی که فعالیت‌های هنری، آموزشی دارند در صورتی که تا پایان تیرماه 91 اظهارنامه خود را تسلیم نکنند نمی‌توانند از معافیت‌های مالیاتی استفاده کنند.

وی ادامه داد: در سال‌های قبل، تمام اشخاص حقیقی که از بانک‌ها تسهیلات مضاربه‌ای دریافت می‌کردند برای آن‌ها مالیات تعیین می‌شد و این برای شهروندان سخت بود اما از خرداد‌ماه 91 و برابر آخرین مصوبه رقم 15 میلیون تومان تا سقف 50 میلیون تومان ارتقا یافت و نیازی به مکاتبه با اداره مالیات هم ندارد.

رئیس اداره امور مالیات و دارایی چالوس افزود: حدود 900 میلیون تومان وصولی مالیاتی شهرستان چالوس از بازاریان در سال قبل بود که این رقم مالیات یک ماه این اداره را تامین می‌کند و بقیه از منابع دیگری همچون پروژه‌ها، هتل‌ها و ... گرفته می‌شود تا به مردم فشاری نیاید.

پاشا درباره معوقه مالیاتی در شهرستان چالوس تصریح کرد: رقمی معادل هشت میلیارد و 600 میلیون تومان معوقه مالیاتی بوده که از این مقدار 7 میلیارد و 200 میلیون تومان آن تنها مربوط به یک خواهر و برادر است.

وی با بیان اینکه بیشترین رقم مالیاتی از سوی شهرک توریستی پرداخت می‌شود، افزود: در سال گذشته 9 میلیارد تومان وصولی مالیاتی در چالوس داشتیم که یک دوازدهم آن از سوی بازاریان پرداخت شد.

رئیس اداره مالیات و دارایی چالوس خاطرنشان کرد: تمام اشخاص در پایان هر سال تنها به مدت چهار ماه فرصت دارند تا اظهارنامه مالیاتی خود را تکمیل و ارائه کنند.

وی تصریح کرد: در سال گذشته کسانی که در طول سال 5 میلیون و 20 هزار تومان درآمد سالانه داشتند از پرداخت مالیات معاف بودند که این رقم برای امسال 6 میلیون و 600 هزار تومان در سال تعیین شده است.

پاشا به عدم همکاری شهرداری چالوس با این اداره اشاره کرد و افزود: مالیات ارزش بر افزوده در چالوس پنج درصد است که 2.8 درصد آن به حساب اداره مالیات واریز می‌شود و 2.2 دیگر به حساب شهرداری می‌رود اما شهرداری همکاری‌های لازم را با اداره مالیات و دارایی چالوس ندارد درحالی که همکاری شهرداری چالوس با این اداره به سود خود آن‌ها است.

وی اظهار داشت: از شهرداری‌ انتظار می‌رود در بحث تشویق بازاریان و ... بابت پرداخت مالیات همکاری کنند و در صورت همکاری سطح پرداختی‌ها نیز بالا می‌رود.

وی تصریح کرد: تمامی بازاریان برابر توافق با مجمع امور صنفی و 42 اتحادیه می‌توانند مالیات سال 90 خود را با 15 درصد افزایش قطعی پرداخت کنند.

رئیس اداره مالیات و دارایی چالوس از شهروندان خواست با توجه به الکترونیکی شدن فرم‌های اظهارنامه برای پرکردن اظهارنامه‌ها از طریق سامانه اینترنتی اقدام کنند.

انتهای پیام/ز10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول