اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور مالیاتی فارس خطاب به مسئولان:

هزینه‌کرد صحیح، باعث تشویق مردم در مالیات می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور مالیاتی استان فارس گفت: مسئولان دقت کنند این پول‌هایی که از محل مالیات در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد با توجه به حسن نیت مردم به نحوی هزینه شود که سبب تشویق دوباره مردم به پرداخت مالیات شود.

هزینه‌کرد صحیح، باعث تشویق مردم در مالیات می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، فرهاد مومنی در سخنان پیش از خطبه نماز جمعه امروز این شهر اظهار داشت: سال گذشته از محل درآمدهای مالیاتی 60 میلیارد تومان به شهرداری‌های این استان پرداخت شد که 12.6 میلیارد تومان آن به دهیاری‌ها و مابقی به شهرداری‌ها تعلق گرفت و از این مبلغ 35 میلیارد تومان سهم شهرداری شیراز بود که بدون هیچ هزینه و پیگیری خاصی در اختیار مسئولان مربوطه قرار گرفت.

به گفته وی، در سال جاری نیز از محل مالیات بر ارزش افزوده با محاسبه ضریب پنج درصد که 2.2 آن عوارض و 2.8 مالیات بود تا این لحظه 11 میلیارد تومان به شهرداری‌ها پرداخت شده که 3 میلیارد تومان سهم دهیاری‌ها است.

وی این مقدمات را ذکر کرد تا به مودیان مالیاتی اطمینان خاطر دهد پول پرداختی آن‌ها تا دورترین نقاط این استان هزینه آبادانی و عمران می‌شود.

مومنی بیان کرد: برای به وجود آمدن فرصت فعالیت اقتصادی زیرساخت لازم داریم و این زیرساخت‌ها اعم از امکانات، ابزار، سرمایه مادی و سرمایه نیروی انسانی لازم بوده و فراهم‌کردن تمام این‌ها از محل درآمدهای مالیاتی میسر است.

وی ادامه داد: مودیان برای مراجعه به واحدهای مالیاتی و پرکردن اظهارنامه تنها تا 31 تیر ماه جاری فرصت دارند و در غیر این صورت از تشویق‌های مربوطه بهره‌مند نمی‌شوند.

مدیرکل امور مالیاتی استان فارس اضافه کرد: آب، برق، سوخت، جاده و از هر چیز مهم‌تر امنیت و آموزش نیروی انسانی برای سرمایه‌گذاری و فعالیت یک واحد اقتصادی صرف هزینه را می‌طلبد و قانون‌گذار در این زمینه تکلیف کرده با پرداخت قسمتی از درآمد یک فعالیت اقتصادی به عنوان مالیات امکان ایجاد این زیرساخت‌ها فراهم آید.

وی افزود: اگر این درآمدها که مستمر و از منابع داخلی است مختل شود دولت مجبور می‌شود برای تامین هزینه‌ها فروش سرمایه انجام دهد و بنابر این پرداخت هر واحد مالیات به معنای مشارکت در تامین هزینه‌های عمومی و مشارکت در عمران، آبادانی و سازندگی است.

مومنی تصریح کرد: مطابق با اظهارنامه‌ای که خود مودیان پر می‌کنند وارد سیستم مالیاتی می‌شوند و بنابر قانون به پاره‌ای فعالیت‌ها مانند واحدهای تولیدی و معدنی به مدت چهار تا هشت سال معافیت تعلق می‌گیرد.

وی افزود: بنابر قوانین همچنین استفاده از بخشی از درآمد مالیاتی در راستای توسعه و تکمیل کارخانجات میسر است و طبق تبصره 2 ماده 119 برنامه پنجم توسعه هیچ معافیتی به هیچ واحدی تعلق نمی‌گیرد مگر با ارائه اظهار‌نامه و بنابراین لازم است که مودیان برای این موضوع اقدام کنند.

مدارس غیرانتفاعی، واحدهای زیر نظر بهزیستی و برخی فعالیت‌های دیگر که به گفته مومنی پیش از این از معافیت برخوردار بودند نیز لازم است برای پرکردن اظهارنامه به واحدهای مالیاتی مراجعه کنند.

وی بر صدور 60 درصد اظهار‌نامه‌های سال گذشته به صورت الکترونیکی اشاره کرد و یادآور شد که استان فارس در این زمینه رتبه نخست کشور را دارد.

اطلاع‌رسانی از طریق پیامک، بروشور، الکترونیکی‌شدن کامل مالیات‌های غیرمستقیم و ... و برون‌سپاری بخشی از فعالیت‌های اداره کل امور مالیاتی این استان که باعث کاهش اتلاف وقت مودیان می‌شود نیز مورد اشاره مومنی واقع شد و این نکته که به زودی مانند مالیات‌های خودرو بحث املاک نیز از طریق دفاتر پیشخوان خدمات ارائه می‌شود.

انتهای پیام/ی20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول