اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای سال‌جاری پیش‌بینی شده است

درآمد 7260 میلیارد ریالی مالیاتی آذربایجان‌‌شرقی

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان‌شرقی گفت: طی سال‌‌جاری برای استان مبلغ 7 هزار و 260 میلیارد ریال درآمد مالیاتی پیش‌بینی و مصوب شده است.

درآمد 7260 میلیارد ریالی مالیاتی آذربایجان‌‌شرقی

 به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، رسول رسولی بعدازظهر امروز در جمع مردم تبریز در مصلای امام خمینی (ره)  این شهر اظهار کرد: در سال گذشته مردم استان آذربایجان‌شرقی 5 هزار و 280 میلیارد ریال مالیات پرداخت کردند که چهار برابر این رقم را دولت به اعتبارات استانی سال 90 تخصیص داده بود.

وی با بیان اینکه درآمدهای مالیاتی، رابطه مستقیمی با بودجه استان دارد، تصریح کرد: مالیات نقش مهم و سازنده‌ای در اقتصاد کشور و برقراری عدالت در جامعه دارد و با افزایش درآمدهای مالیاتی، شاهد توسعه و عمران هرچه بیشتر استان خواهیم بود.

رسولی تصریح کرد: پرداخت مالیات، موجب توسعه و رونق اقتصادی و ارتقای شاخص‌های آن، تحقق عدالت اجتماعی، افزایش خدمات و عمران و آبادانی کشور و استان می‌شود.

وی گفت: بهبود نظام مالیاتی بدون توجه به سیاست‌هایی که مبتنی بر ارتقای فرهنگ مالیاتی باشد، محقق نمی‌شود و با توجه به اهمیت مالیات در پیشبرد اهداف اقتصادی دولت، شناسایی ویژگی‌ها و نوع کارکردهای مالیات‌های اسلامی می‌تواند جهت‌گیری کلی نظام مالیاتی را آشکار ساخته و دستیابی به اهداف مدنظر سند چشم‌انداز توسعه در بخش مالیاتی را تسریع بخشد.

رسولی بر مکانیزه کردن سیستم مالیاتی در استان تاکید کرد و گفت: تمام واحدهای مالیاتی استان مکانیزه بوده و همین امر در تشخیص دقیق مالیات و به‌روزرسانی مالیات‌ها نقش موثری دارد.

وی بر تعامل حداکثری با مردم و مودیان مالیاتی تاکید کرد و اذعان داشت: تلاش می‌شود تا حداکثر عدالت مالیاتی در زمینه فعالیت‌های این اداره کل رعایت شود.

مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان‌شرقی از مردم خواست تا پایان تیرماه، اظهارنامه‌های مالیاتی خود را به اداره کل امور اقتصادی و دارایی تحویل دهند تا مشمول معافیت‌های مالیاتی شوند.

وی افزود: اگر در زمان مقرر اظهارنامه‌های مالیاتی را تحویل ادارات امور مالیاتی استان تسلیم نکنند، مشمول جرایم سنگین مالیاتی خواهند شد.

انتهای پیام/آ20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول