اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس:

تحریم‌های غرب تاثیری در صنعت نفت ایران ندارد

خبرگزاری فارس: نماینده مردم تهران، ری،‌ شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: توانمندی‌ صنعت نفت ایران به صورتی است که کشورهای غربی با اعمال تحریم‌های مختلف نمی‌توانند به آن آسیب برسانند.

تحریم‌های غرب تاثیری در صنعت نفت ایران ندارد

حسین نجابت امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اسلامشهر اظهار داشت: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی کشورهای غربی با بهانه قراردادن موضوعات خیالی مانند نقض حقوق بشر و یا تلاش ایران برای دست‌یابی به بمب اتم، به صورت مداوم علیه ما توطئه می‌کنند.

وی تصریح کرد: طی سه دهه اخیر همه مردم و مسئولان ایران اسلامی با این تحریم‌ها درگیر بوده و از علت اصلی آن نیز اطلاع دارند.

تحریم‌های نفتی موضوع تازه‌ای نیست

عضو جبهه متحد اصولگرایان با تاکید بر اینکه ایران از تحریم‌ها استقبال نمی‌کند، گفت: در 10 سال اخیر ثابت کردیم که هدف ما دست‌یابی به حقوق مسلم ایران است و در تضاد با جامعه جهانی اقدام نکرده‌ایم.

نجابت افزود: طی مذاکراتی که با 5 + 1 نیز داشتیم، این رویکرد را ادامه داده و تلاش کردیم تا طرف‌های غربی را وارد مسیر معقول و منطقی کنیم که به تحریم و تهدید منتهی نشود.

وی متذکر شد: با وجود حسن نیت ایران و تلاش برای اصلاح نگاه غرب شاهدیم که کشورهای اروپایی و آمریکایی به دنبال مسائلی هستند که با منافع ما در تضاد است.

نماینده مردم تهران، ری،‌ شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: بنابراین ما نیز چاره‌ای به غیر از دفاع از حقوق مسلم خود نداشته و اگر در برابر تهدیدها و تحریم‌ها مقاومت نمی‌کردیم، به طور قطع امروز استقلال ایران خدشه‌دار شده بود.

این مسئول ادامه داد: البته باید به این نکته نیز توجه داشت که تحریم‌‌ صنع نفت ایران موضوع تازه‌ای نیست و سه دهه است که مردم و مسئولان ایرانی با تحریم‌ها مقابله کرده و موفق نیز بوده‌ایم.

وی تاکید کرد: به طور قطع صنعت نفت ایران از توانمندی‌های بسیار زیادی برخوردار بوده و اعمال اینگونه تحریم‌ها و رفتارهای مغرضانه نمی‌تواند در این صنعت تاثیر منفی داشته باشد.

نجابت متذکر شد: تحریم‌های جدید را نیز با تلاش و درایت و انجام رهنمودهای رهبری در فضای وحدت پشت سر خواهیم گذاشت و در این زمینه نیز سربلند خواهیم بود.

این نماینده مجلس در پایان اذعان داشت: البته تحقق این مهم دارای شروطی است، از جمله اینکه باید با رفتار هوشمندانه و بهره‌مندی از برنامه‌ریزی صحیح به مقابله با تحریم‌ها رفته و از توانایی مردمی نیز بیشترین استفاده را ببریم.

انتهای پیام/ن20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول