اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت قزوین:

تحریم‌ها به رونق اقتصاد غیرنفتی کمک می‌کند

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت قزوین گفت: غربی‌ها ناخواسته با اعمال تحریم‌ها موجب شدند تا کشور بدون وابستگی به درآمدهای نفتی اداره شود.

تحریم‌ها به رونق اقتصاد غیرنفتی کمک می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، حجت‌الاسلام سید محمدحسین ابوترابی‌فرد در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر قزوین که در مسجدالنبی این شهر برگزار شد، اظهار کرد: بسیاری از مسئولان از میان افرادی انتخاب می‌شوند که به دلیل نداشتن مدیریت و تخصص لازم توانایی مدیریت و پیشبرد اهداف را ندارند و به همین خاطر از مسئولان انتظار می‌رود که در انتخاب مسئولان برای پست‌های مدیریتی و به ویژه در فرمانداری‌ها دقت بیشتری به کار بندند.

وی افزود: شهرداری‌ها باید نسبت به کاهش هزینه‌های زائد اقدام کنند و در عوض هزینه‌های عمرانی را برای توسعه شهرها افزایش دهند.

نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی با تأکید بر حفظ و مراقبت از بیت‌المال تصریح کرد: مسئولان و مدیران در دستگاه‌های دولتی نیز باید با دقت بیشتر در حفظ و نگهداری از بیت‌المال بکوشند و در این راستا از هزینه‌های زائد که موجب از بین رفتن بیت‌المال می‌شود، جلوگیری کنند.

ابوترابی‌فرد مالیات را موجب کاهش تورم و ثروتمند شدن مردم برشمرد و یادآور شد: مالیات در اقتدار اقتصادی کشور تأثیر بسزایی دارد که باید مورد توجه همگان قرار گیرد.

وی ادامه داد: مالیات می‌تواند با جایگزین شدن به جای درآمدهای نفتی، موجب شود تا این سرمایه خدادادی برای پروژه‌های عمرانی و آبادانی کشور هزینه شود تا توان رقابت با قدرت‌های اقتصادی جهان مانند ژاپن و چین را کسب کنیم.

امام جمعه موقت قزوین عنوان کرد: استان قزوین نیز می‌تواند در راستای این حرکت به کارگاه عظیم تولیدی و اقتصادی کشور تبدیل شود.

وی یادآور شد: در دوران دفاع مقدس نیز مردم با تلاش و کوشش و صبر توانستند کشور را از بحران‌ها، تحریم‌ها و فشارها به سلامت عبور دهند.

ابوترابی‌فرد ادامه داد: مصرف آب شرب در استان قزوین چهار برابر حد مجاز است و این بیانگر شرایط بحرانی آب در آینده است که باید با اصلاح الگوی مصرف از آن جلوگیری کرد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: باید از امروز به فکر آینده بود تا با مشکلات جدی و غیر قابل جبران ناشی از کمبود آب در آینده مواجه نشویم.

وی تأکید کرد: حفر چاه‌های غیرمجاز آب نیز خطری بزرگ برای آب است که زمین‌های کشاورزی را به شوره‌زارها تبدیل کرده و آب شیرین را از بین می‌برد.

وی با اشاره به 21 تیر ماه، روز عفاف و حجاب خاطرنشان کرد: چادر ارزنده‌ترین نوع حجاب برای زنان و دختران است و همه آحاد جامعه به خصوص جوانان باید در حفظ حجاب که گوهری ارزنده است، بکوشند.

انتهای پیام/ب20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول