اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

محرابیان:

تحریم‌ها در صنعت سیمان بی‌اثر است / توانایی صادرات به کشورهای خلیج فارس را داریم

خبرگزاری فارس: دستیار ویژه رئیس‌ جمهور در طرح‌های‌ مهر ماندگار با اشاره به توان صادراتی سیمان مارگون به کشورهای حاشیه خلیج فارس، گفت: تحریم‌ها هیچ اثری در خرید ملزومات کارخانه‌های سیمان نداشته و کارها طبق روال عادی و معین خود پیش می‌رود.

تحریم‌ها در صنعت سیمان بی‌اثر است / توانایی صادرات به کشورهای خلیج فارس را داریم

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، علی‌اکبر محرابیان ظهر امروز در بازدید از پروژه مهر ماندگار سیمان مارگون در شهرستان بویراحمد اظهار کرد: سیمان مارگون در سال تولید ملی می‌تواند پشتوانه خوبی برای تولید هر چه بیشتر و اجرایی کردن فرمان مقام معظم رهبری باشد.

دستیار رئیس ‌جمهور در طرح‌های مهر ماندگار افزود: سیمان مارگون با ظرفیت 3 هزار تن می‌تواند بخش عمده‌ای از سیمان منطقه غرب و جنوب کشور را تأمین کرده و به واسطه قرار گرفتن در محور ترانزیتی شمال به جنوب کشور تحت عنوان محور پاتاوه به دهدشت، قسمتی از محصولات خود را به کشورهای حوزه خلیج فارس صادر کند.

این مسئول پیگیری پروژه‌های ویژه عمرانی در کشور عنوان کرد: این پروژه بزرگ با اعتبار 180 میلیارد تومان و با مشارکت 60 درصدی بخش خصوصی و 40 درصدی بانک تاکنون 63 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی به هزینه 60 میلیارد تومانی آن تاکنون اشاره کرد و گفت: فاز نخست این پروژه باید تا اسفندماه امسال به بهره‌برداری برسد و فاز دوم و آخر آن نیز چهار ماه بعد در سال 92 به بهره‌برداری خواهد رسید.

محرابیان در ارتباط با اعتبارات تخصیصی به این پروژه اظهار کرد: دولت به تعهدات خود در این زمینه پایبند است و تسهیلات را به موقع برای ادامه کار در این پروژه بزرگ ملی پرداخت خواهد کرد.

دستیار رئیس ‌جمهور در طرح مهر ماندگار افزود: از کارهای انجام شده در این پروژه رضایت داریم و امیدواریم در وقت باقی‌مانده با تلاش و شتاب بیشتری به عملیات اجرایی آن پرداخته شود.

مدیر این پروژه نیز گفت: دستگاه‌های مورد نیاز این پروژه خریداری شده و برخی از آن‌ها تعبیه شده و بخشی نیز خریداری شده که به زودی در اختیار قرار خواهد گرفت.

وی گفت: تحریم‌ها هیچ اثری در خرید ملزومات کارخانه سیمان نداشته و کارها طبق روال عادی و معین خود پیش خواهد رفت و در صورت تخصیص اعتبارات به موقع خواهیم توانست آن را تکمیل و مورد بهره‌برداری قرار دهیم.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول