اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه خلخال:

تحریم توان ایران را چندین برابر کرده است

خبرگزاری فارس: امام جمعه شهرستان خلخال گفت: تحریم نظام استکباری توان ایران را در تمام حوزه‌ها چندین برابر کرده است.

تحریم توان ایران را چندین برابر کرده است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام امیر رشتبری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر خلخال اظهار داشت: استکبار و در رأس آن آمریکا بوسیله ملت ایران تحقیر شده و شاخ آن شکسته است.

وی به توان مقابله ایران اسلامی با دشمنان خارجی و بیگانه اشاره کرد و افزود: تحریم‌های 33 سال دشمنان به حدی بی‌تأثیر بوده است که ملت ایران در دنیا حرف اول را برای توسعه ارزش‌ها، مبانی اخلاقی و علم و فناوری می‌زند.

رشتبری با بیان این‌که استکبار در مذاکرات اخیر 5+1 با خفت و خواری صحنه را به نفع ملت ایران ترک کرده است، تصریح کرد: گذر از تحریم‌ها به اراده آهنین نیاز دارد که ملت ایران دارای چنین اراده و باوری است.

این مسئول روز ملی حجاب و عفاف را یادآور شد و خاطرنشان کرد: در تمام تاریخ آنهایی که با احکام اسلامی به ویژه حجاب و عفاف مقابله و مبارزه کرده‌اند، به ذلت افتادند که نظیر آن حادثه حمله رضاخان به افراد با حجاب در مشهد مقدس و مسجد گوهرشاد بود که با ذلت تمام از مواضع خصمانه خود عقب‌نشینی کرد.

وی زدودن جامعه از چهره بدحجابی و بی‌حجابی را نیازمند کار فرهنگی و زیربنایی دانست و اضافه کرد: برای جامعه اسلامی ما غفلت در این زمینه شایسته و در خور امت اسلامی نیست.

به گزارش فارس، امام جمعه خلخال نزدیکی ماه مبارک رمضان و ضرورت پاکیزه نگه داشتن مساجد و حفظ مروت در بازار را یادآور شد و ادامه داد: عده‌ای سودجو در هفته‌های گذشته چنان قیمت اجناس ضروری و مایحتاج مردم را بالا برده‌اند که گویی این ملت سهامدار نظام نیست در حالی که هرگونه فشار به امت اسلامی و مردم مؤمن مذموم شده دین اسلام است.

رشتبری از افزایش قیمت مرغ گلایه کرد و ادامه داد: برای بازار اسلامی شایسته نیست که در یک شبانه‌روز قیمت مرغ بیش از یک هزار تومان افزایش پیدا کند در حالی که رفتار عادلانه از بازاریان انتظار می‌رود.

وی در ادامه سخنان خود به سیل اخیر در خلخال و روستاهای کردنشین اشاره کرد و یادآور شد: از استاندار اردبیل و همت مسئولان شهرستان قدردانی می‌کنیم که با حضور به موقع خود قول دادند تا خسارت 10 میلیارد تومانی ناشی از سیل اخیر را جبران کنند.

رشتبری در ادامه سخنان خود گفت: اگر شکرگزار نعمت باران و برف در زمستان بودیم هرگز دچار خشم و غضب طبیعت نمی‌شدیم که ضرورت دارد با شکرگزاری در برابر نعمت‌های الهی قدر این نعمت‌ها را بدانیم.

وی در پایان سخنان خود هفته مالیات را نیز گرامی داشت و افزود: پرداخت مالیات باید عادلانه و متناسب با درآمدها باشد و شایسته نیست کارمند ما در همان اوایل دریافت حقوق خود مالیاتش را پرداخت کند اما سایر اقشار نسبت به آن بی‌توجه باشند.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول