اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون برنامه‎ریزی استاندار گلستان خبر داد

پیگیری 1000 پرونده سرمایه‎گذاری در مرکز خدمات سرمایه‎گذاری گلستان

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‎ریزی استاندار گلستان از پیگیری حدود یک‎هزار پرونده سرمایه‎گذاری در مرکز خدمات سرمایه‎گذاری استان خبر داد.

پیگیری 1000 پرونده سرمایه‎گذاری در مرکز خدمات سرمایه‎گذاری گلستان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، رضا غلامی عصر سه‌شنبه در جمع مدیران اقتصادی استان گلستان اظهار داشت: 300 هکتار زمین در شهرک صنعتی از طریق منابع استانی و ملی آماده سرمایه‎گذاری و زیرساخت‎های آن نیز فراهم است.

وی با بیان اینکه 2 هزار میلیارد تومان طرح دارای مجوز تاسیس در سازمان صنعت، معدن و تجارت استان وجود دارد تصریح کرد: در این زمینه نباید تنها به منابع بانکی اکتفا کنیم بلکه تقویت مشارکت حتی در سرمایه گردش نیز بسیار مؤثر است.

معاون برنامه‎ریزی استاندار گلستان بیان داشت: برای جهش بزرگی که در استان با کمک تولیدکنندگان و فعالان عرصه اقتصادی تدبیر شده، پیشنهاد ما حرکت به سمت مشارکت فعال است.

غلامی با بیان اینکه مرکز خدمات سرمایه‎گذاری استان دو سال پیاپی به طور ویژه در جذب سرمایه‎گذار فعالیت می‎کند خاطر نشان کرد: تدوین قالب‎های مشارکت راه‎ حل مفیدی در این زمینه است.

وی یادآور شد: بیش از 10 قالب مشارکت در استان وجود دارد که می‎توان به تامین منابع دست یافت و حتی از این طریق نسبت به شریک خارجی اقدام کرد و این امر می‎تواند راه را برای ورود به بازارهای دیگر باز کند.

معاون برنامه‎ریزی استاندار گلستان سهم صنعت را در تولید ناخالص داخلی هفت درصد عنوان کرد و بیان داشت: این در حالی است که میانگین تولید ناخالص داخلی در کشور 21 درصد است.

غلامی با اشاره به اینکه پایین بودن سهم صنعت، تبعاتی را برای استان وارد می‎آورد افزود: در یک برنامه‎ریزی چهار ساله تلاش داریم تا میزان تولید ناخالص داخلی گلستان را به حدود 15 تا 20 درصد افزایش دهیم که مسئولیت پیگیری این طرح از سوی مدیرکل دفتر اقتصادی استانداری گلستان پیگیری می‎شود.

وی با تاکید بر اینکه بخش خصوصی بعضا دچار ضعف است خاطر نشان کرد: بخش خصوصی و تشکل‎ها باید تقویت شوند و حضور قوی در عرصه‎های اقتصادی داشته باشند.

معاون برنامه‎ریزی استاندار گلستان با بیان اینکه قوی عمل کردن تشکل‎ها سبب رونق بخش تولید خواهد شد اظهار داشت: مصوبه‎ای در شورای برنامه‎ریزی پیش‎بینی شده که بر اساس آن مدیرکل اقتصادی استانداری گلستان مکلف به بررسی موضوع است تا نسبت به تقویت و تجدید ساختار تشکل‎ها اقدام خوبی صورت پذیرد.

انتهای پیام/آ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول