اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل آب منطقه‌ای اردبیل خبر داد

سرمایه‌گذاری 140 میلیارد تومانی در پایاب سد خداآفرین

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان اردبیل گفت: تاکنون بیش از 140 میلیارد تومان برای اجرای پروژه عظیم ملی پایاب سد خداآفرین در پارس‌آباد سرمایه‌گذاری شده است.

سرمایه‌گذاری 140 میلیارد تومانی در پایاب سد خداآفرین

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، داود نجفیان عصر امروز در جریان بازدید از طرح‌های حوزه آب شهرستان پارس‌آباد اظهار داشت: با تکمیل این پروژه که هم اکنون 25 درصد پیشرفت فیزیکی دارد مجموعه عظیمی از کار و تلاش برای فعالان بخش کشاورزی فراهم آمده و مغان دیگری در استان اردبیل احیا و ظرفیت‌سازی می‌شود.

وی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: با بهره‌برداری از این پروژه ملی نه تنها برای 32 هزار نفر به شکل مستقیم اشتغالزایی می‌شود بلکه برای هزاران فرد بیکار در منطقه و استان اردبیل در توسعه واحدهای فرآوری و صنایع تبدیلی اشتغال پایدار ایجاد می‌شود.

نجفیان خاطر نشان کرد: با بهره‌برداری از شبکه پایاب سد خداآفرین بیش از 65 هزار هکتار از اراضی دشت مغان سیراب شده و یک ظرفیت مناسب نیز در افزایش درآمد کشاورزان و رسیدن به اهداف کلان در این حوزه ایجاد می‌شود.

این مسئول بهبود وضعیت معیشت بیش از 10 هزار خانوار عشایر منطقه را نیز از ثمرات و نتایج این طرح ملی توصیف کرد و ادامه داد: با تکمیل شدن این پروژه نه تنها حقابه استان از رود ارس اخذ می‌شود بلکه از خروج آب‌های سطحی استان نیز در حد توان جلوگیری می‌شود.

وی تکمیل این پروژه را از طرح‌های مهر ماندگار توصیف کرد و بیان داشت: در حال حاضر کانال اصلی این طرح به ظرفیت 60 متر مکعب در ثانیه در شهرستان پارس‌آباد و اصلاندوز در حال اجرا است که با سیراب شدن اراضی پارس‌آباد و بیله‌سوار بخش عظیمی از تحولات کشاورزی رقم می‌خورد.

مدیرعامل آب منطقه‌ای اردبیل با یادآوری این‌که 25 کیلومتر از 92 کیلومتر کانال اصلی در محدوده استان اردبیل تکمیل می‌شود، گفت: 40 کیلومتر از کانال اصلی در حال اجرا است و اجرای 30 کیلومتر مابقی نیز در دست اقدام است.

به گزارش فارس، فرماندار شهرستان پارس‌آباد نیز در جلسه توسعه شبکه آبرسانی شهری در این شهرستان افزود: ضرورت دارد تمام شهروندان، مجموعه‌های دولتی، ادارات و مدارس در مصرف آب صرفه‌جویی کرده و بهینه‌سازی مصرف آب در جامعه را به عنوان یک حرکت ملی و قابل قبول توسعه و تعمیق دهند.

ولی کریمی با تاکید بر ضرورت فرهنگ‌سازی در مصرف آب و صرفه‌جویی تصریح کرد: مصرف بهینه آب در فصل تابستان یک امر ضروری است و باید در دستور کار جدی مردم و در اولویت اصلی مدیران دستگاه‌های اجرایی قرار گیرد.

مدیر امور آبفای پارس‌آباد نیز با ارایه گزارشی از اقدامات ارزشمند در نهادینه کردن فرهنگ صرفه‌جویی خاطر نشان کرد: هزینه‌های بالای تولید و توزیع آب اعمال سیاست‌های تشریحی را به همراه دارد.

احمد گلشن ترویج فرهنگ صرفه‌جویی را محور اصلی فعالیت این شرکت توصیف کرد و ادامه داد: با مشترکان پرمصرف که رعایت الگوی مصرف را نکنند و به شکل ناصحیح از آب شرب استفاده کنند، برخورد می‌کنیم و باید چنین افرادی به یاد داشته باشند که هرگونه اسراف در مصرف آب یک ظلم مضاعف است.

انتهای پیام/ی20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول