اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار همدان:

هیچ سرمایه‌گذاری در همدان معطل زیرساخت نیست

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‌ریزی استاندار همدان با اشاره به مباحث مطروحه از سوی نمایندگان مجلس، مبنی بر لزوم ایجاد زیرساخت‌ها در راستای جذب سرمایه‌گذار گفت: در حال حاضر هیچ سرمایه‌گذاری در استان معطل زیرساخت نیست.

هیچ سرمایه‌گذاری در همدان معطل زیرساخت نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، علی‌حیدر نوری ظهر امروز در شورای برنامه‌ریزی استان همدان ضمن تشریح بودجه سال جاری برای مسئولان و نمایندگان حاضر در جلسه اظهار کرد: هشت درصد اعتبارات استانی همدان برای طرح‌های هادی و یک درصد نیز برای طرح‌های بسیج اختصاص یافته است.

وی در پاسخ به اعتراض فرماندار رزن مبنی بر اینکه "اصلاحاتی که قرار بود در فصل فرهنگ و هنر صورت بگیرد انجام نشده و سهم این شهرستان ناچیز است و شاخص‌ها اصلاً رعایت نشده و با این وصف قابل توزیع در شهرستان نیست"، عنوان کرد: شما این اعتراض را کردید اما رأی نیاورد چون قرار نبود در فصل فرهنگ و هنر تجدید نظر شود.

معاون برنامه‌ریزی استانداری همدان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به فصل حوزه‌های علمیه استان همدان نیز گفت: در کل تعهد ما در این زمینه 16 میلیارد تومان بود اما مجلس حدود 30 درصد آن را تصویب کرد.

وی ادامه داد: حدود 15 میلیارد و 300 میلیون تومان اعتبار برای حوزه‌های علمیه استان همدان نیاز داریم در حالی که فقط 3 میلیارد و 300 میلیون تومان برای این بحث در اختیار داریم و چون مجلس تصویب کرده رقم قابل تغییر نیست.

نوری با بیان اینکه عصاره اقتصاد اسلامی بر عدالت استوار است، تصریح کرد: بودجه باید بر اساس منطق توزیع شود.

 

* در بحث اطلاع‌رسانی کوتاهی کردم اما جبران می‌کنم

وی در پاسخ به اعتراض نماینده اسدآباد در زمینه عدم اطلاع‌رسانی مباحث شورای برنامه‌ریزی استان به نمایندگان نیز بیان کرد: درست است بحث اطلاع‌رسانی در این زمینه بر عهده بنده است چون جزو وظایف اداری‌ام نیز آورده شده و در این راستا اگر کوتاهی کرده‌ام حتماً جبران خواهم کرد.

معاون برنامه‌ریزی استاندار همدان با بیان اینکه به فصل کشاورزی در سال جاری حدود 1.5 میلیارد تومان اضافه شده است، تصریح کرد: به فصل صنعت استان نیز 2 میلیارد ریال افزوده شده در حالی که به فصل‌های دیگر اعتباری اضافه نشده است.

وی در پاسخ به صحبت فرمانداران مبنی بر اینکه تمایلی به رأی دادن به بودجه فصل شرکت‌های صنعتی ندارند، گفت: مشکلی نیست، رأی ندهید چون این فصل، متن صریح قانون است و ما قانون را اجرا می‌کنیم.

نوری در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به مباحث مطرح شده توسط نمایندگان مجلس، مبنی بر لزوم ایجاد زیرساخت‌ها در راستای جذب سرمایه‌گذار نیز گفت: هیچ سرمایه‌گذاری در استان معطل زیرساخت نیست!

وی با بیان اینکه حوزه صنعت استان همدان از دیرباز عقب‌ماندگی خاصی دارد، خاطرنشان کرد: سهم استان در صنعت کشور، نیم درصد است و مشکل صنعت استان به بحث زیرساخت بازنمی‌گردد بلکه معطوف به فرهنگسازی در این زمینه است.

معاون برنامه‌ریزی استاندار همدان با بیان اینکه در دولت نهم تعداد 9 شرکت صنعتی جدید برای استان همدان تصویب شده، متناسب با جذب سرمایه‌گذار در استان زیرساخت‌ها را فراهم کردیم.

 

* پیش‌بینی 3 هزار میلیارد تومان در بحث گازرسانی شهرک‌ها و روستاهای استان

به گفته وی، در سال جاری 3 هزار میلیارد تومان در بحث گازرسانی به شهرک‌های صنعتی و نیز روستاهای استان همدان پیش‌بینی شده  که در صورت تصویب کل بحث انرژی روستاها و شهرک‌های استان را تأمین خواهد کرد.

نوری عنوان کرد: در بودجه سال جاری مبلغ یک میلیارد تومان برای هیئت‌های ورزشی و یک میلیارد تومان نیز به عنوان کمک هزینه هیئت‌های مذهبی در سطح استان از محل ردیف‌های متفرقه و پیش‌بینی نشده دولت اختصاص پیدا کرده است.

وی در پایان سخنانش با بیان اینکه در سال جاری برای پرداخت حقوق دستگاه‌های اجرایی کسری نخواهیم داشت، گفت: در بحث استخدام نباید بار مالی به دولت تحمیل کرد.

انتهای پیام/صا10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول