اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت زنجان:

حجم سرمایه‏‌گذاری در ایجرود 9 هزار میلیارد ریال است

خبرگزاری فارس: سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: حجم سرمایه‏‌گذاری در شهرستان ایجرود 9 هزار و 71 میلیارد ریال برآورد شده است.

حجم سرمایه‏‌گذاری در ایجرود 9 هزار میلیارد ریال است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حمید صدری شامگاه دیروز در جمع مدیران استان زنجان و شهرستان ایجرود اظهار داشت: در شهرستان ایجرود 34 جواز تاسیس صادر شده است که در این زمینه در رتبه ششم استانی قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه شهرستان ایجرود در بخش صنعت در رتبه چهارم استان قرار دارد، خاطرنشان کرد: برای 23 واحد فعال در شهرستان ایجرود پروانه بهره‏‌برداری صادر شده است که از این نظر این شهرستان در رتبه پنجم استانی قرار دارد.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با بیان اینکه حجم پروژه‏‌های واحدهای تولیدی پروانه‏‌دار 412 میلیارد ریال است، اضافه کرد: در مجموع برای 357 نفر اشتغال‌زایی پیش‏‌بینی شده است.

وی با اشاره به اینکه شهرستان ایجرود یک شهرک صنعتی و یک ناحیه صنعتی دارد، ادامه داد: وجود شهرک تخصصی پتروشیمی نیز مزیت بسیار بالایی از نظر جذب طرح‏‌های سرمایه‏‌گذاری برای این شهرستان محسوب می‏‌شود.

صدری با بیان اینکه از نظر امکانات برق در شهرک صنعتی ایجرود مشکلی وجود ندارد، تصریح کرد: با وجود واحدهای بزرگ صنعتی در این شهرستان توجه ویژه به گازرسانی توسط شرکت گاز اهمیت دارد.

وی همچنین با تاکید بر اینکه ایجاد راه‏‌های ارتباطی شهرستان ایجرود به مرکز استان و سایر استان‏‌ها با وجود واحدهای صنعتی بزرگ اهمیت زیادی دارد، ادامه داد: این امر در حالی است که در سال آینده نیز واحدهای جدیدی در این شهرستان به بهره‏‌برداری می‏‌رسد و باید راه‏‌ها تقویت شود.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با اشاره به اینکه اولویت‏‌های سرمایه‏‌گذاری در شهرستان ایجرود فرآوری محصولات غذایی و صنایع پایین‌دستی پتروشیمی در صورت تکمیل پروژه پتروشیمی است، اضافه کرد: واحد پتروشیمی ایجرود در حال حاضر 32 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی با بیان اینکه واحد پتروشیمی ایجرود حدود 2 هزار میلیارد ریال مصوبه ریالی و 399 میلیون دلار مصوبه ارزی دارد، یادآور شد: تاکنون 570 میلیارد ریال از این اعتبارات پرداخت شده است.

صدری با اشاره به مشکلات موجود در واحد صنعتی ماهات پلاست نیز اظهار داشت: این واحد در حال حاضر به صورت کامل فعال نیست و نیاز به سرمایه در گردش دارد.

وی با بیان اینکه واحد صنعتی سیمان خمسه شهرستان ایجرود نیز با پیشرفت 75 درصد برای 280 نفر فرصت شغلی ایجاد می‏‌کند، ادامه داد: سرمایه‏‌گذاری صورت گرفته در این واحد 700 میلیارد ریال برآورد شده است.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با اشاره به اینکه در شهرستان ایجرود برای 12 معدن پروانه بهره‏‌برداری صادر شده است، خاطر نشان کرد: برای 15 معدن پروانه اکتشاف صادر شده است و 15 معدن نیز به مزایده گذاشته شده است.

وی با بیان اینکه عمده مواد معدنی موجود در شهرستان ایجرود شامل گچ، گرانیت و آهک و خاک‏‌های صنعتی است، تصریح کرد: تعداد محدوده بلامعارض در بخش معدن در این شهرستان نیز 30 مورد است.

صدری اظهار داشت: در مجموع پیش‏‌بینی می‏‌شود ذخایر معدنی شهرستان ایجرود بیش از 6 میلیون تن باشد.

وی با تاکید بر اینکه در سال جاری راهبردهای توسعه‏‌ای را در شهرستان ایجرود پیش‏‌بینی کرده‏‌ایم، ادامه داد: در زمینه ایجاد رشته‏‌های صنعت و معدن در دانشگاه علمی کاربردی نیز اقداماتی در سطح استان زنجان صورت گرفته است.

انتهای پیام/ع10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول